شناسهٔ خبر: 92103 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد:

بازدید تخصصی تیم مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از شهر جدید صدرا

مرکز تحقیقات تیم تخصصی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در راستای طرح "ارزیابی ریسک چند مخاطره‌ای هفده شهر جدید کشور و ارائه راهکارهای کاهش ریسک" از شهر جدید صدرا بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تیم تخصصی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در راستای طرح "ارزیابی ریسک چند مخاطره‌ای هفده شهر جدید کشور و ارائه راهکارهای کاهش ریسک" از شهر جدید صدرا بازدید کرد.

به دنبال فعالیت‌های مشترک فیمابین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید کشور و همچنین در راستای طرح "ارزیابی ریسک چند مخاطره‌ای هفده شهر جدید کشور و ارائه راهکارهای کاهش ریسک" توسط بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تیم تخصصی این بخش به سرپرستی علی بیت‌اللهی بازدید جامعی از بخش های مختلف شهر جدید صدرا به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای جدید کشور در مجاورت کلانشهر شیراز به عمل آورد.

در این بازدید زیرساخت‌ها و همچنین موارد مختلف موثر در بحث کاهش ریسک و ارتقای تاب‌آوری این شهر مورد ارزیابی قرار گرفت.

در  طی این بازدید جلسات فنی مرتبط با حضور مدیران و کارشناسان شهر جدید صدرا و تیم تخصصی مرکز تحقیقات با هدف جمع‌بندی نکات مهم و تاثیرگذار در روند ارتقای تاب آوری شهر مذکور برگزار شد.

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تیم تخصصی بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات، همچنین در جلسه‌ مشترک با زاهدی مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در خصوص فعالیت‌های مشترک اداره کل راه و شهرسازی استان فارس با مرکز تحقیقات در سطح استان فارس و علی الخصوص شهر شیراز، هم اندیشی و هماهنگی‌های لازم  را به عمل آور.