شناسهٔ خبر: 92124 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

تشریح اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در سال ۹۹:

تعمیر و نگهداری ۱۰۷ پل بزرگ و کوچک استان زنجان با اعتبار۲۶۸۰۰میلیون ریال / حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در راه‌های استان با اولویت مسیرهای پرتردد

عبدالحسین علی اکبری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در بحث نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان درسال ۹۹ اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.

عبدالحسین علی‌اکبری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آخرین اقدامات انجام گرفته در بحث نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات ‌راهداری و میزان صرفه جویی انجام گرفته در این اداره کل، گفت: در بحث نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان درسال ۹۹ اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.

وی افزود: درسال گذشته یک دستگاه بیل مکانیکی ۳۵ تن دلتا، ۳ دستگاه لودر دلتا با ظرفیت باکت ۵ تن، یک دستگاه خط کش آسفالت، یک دستگاه جرثقیل ۱۵ تن، یک دستگاه چکش هیدرولیک ۳ تن وهمچنین یک دستگاه تریلی کمپرسی، دو دستگاه بیل برفروب و دو دستگاه نمکپاش مکانیزه به ناوگان ماشین آلات راهداری استان زنجان اضافه شد .

وی ادامه داد: با همت کارشناسان بخش ماشین‌آلات، بازسازی تعداد ۵ دستگاه ماشین‌ سنگین و نیمه سنگین و تعمیراساسی ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین نیز انجام گرفت که صرفه‌جویی قابل توجهی را دربرداشته است .

علی‌اکبری در خصوص آخرین اقدامات در بحث تعمیرات اساسی و نگهداری پل‌های بزرگ و ابنیه فنی راه‌های کشور تصریح کرد: درسطح محورهای مواصلاتی استان زنجان ۸۶۵۷ دستگاه پل با دهانه‌های مختلف وجود دارد. درسال گذشته، ۴ دستگاه از پل‌های بزرگ و ۱۰۳ دستگاه ازپل‌های کوچک  استان با اعتبار۲۶۸۰۰میلیون ریال تعمیرونگهداری شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اصلاح و ایمن‌سازی راه‌های شریانی استان از جمله حذف و اصلاح نقاط پرحادثه این پروژه، یاد آور شد: درسال ۹۹، حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در راه‌های استان با اولویت مسیرهای پرتردد دردستورکار قرارگرفت.

وی ادامه داد: در این زمینه اقداماتی ازجمله ساماندهی تقاطع غیرهمسطح ترانزیت زنجان - ابهر(عميدآباد) با پیشرفت ۸۰ درصد، ساماندهی و تعريض محور هيدج- نصيرآباد- صائین‌قلعه با پیشرفت ۷۵ درصد، ساماندهي و تعريض كمربندی ابهر- خرمدره (مرشون) با پیشرفت ۸۵ درصد، ساماندهی تقاطع زیرگذر شهر خرمدره با پیشرفت ۷۷ درصد و با عملیات انجام شده احداث ۲ دهنه پل ۱۲متری و ۲ کیلومتر تعریض و بهسازی و احداث چاه‌های جذبی ازمهترین این پروژه‌ها به شمار می‌آیند.

این مقام مسئول در مورد کارهای انجام گرفته در سال ۹۹ در بحث نگهداری راه‌های شریانی استان، گفت: در سال گذشته لکه‌گیری راه‌های سطح استان به میزان ۲۵۰۰۰تن آسفالت گرم انجام گرفت.  روکش آسفالت محورهای زنجان – قزوین به طول ۷ کیلومتر، زنجان – تبریز به طول ۶ کیلومتر، زنجان – بیجار به طول ۱۵۰۰ متر، محور ابهر – قیدار به طول ۱۶ کیلومتر، کمر بندی ابهر بطول ۴ کیلومتر، بناب – گیلوان – منجیل به طول ۶ کیلومتر از جمله این اقدامات به شمار می‌آید.

وی افزود: همچنین ترانشه‌برداری محورماهنشان - ینگجه به مقدار ۳۲۰۰، ترانشه برداری محور تات قشلاقی (از توابع شهرستان ماهنشان ) به میزان ۳۵۰۰ مترمکعب، ریزش‌برداری محورزنجان - تهم – چورزق به میزان ۱۸۰۰ مترمکعب، بازگشایی راه سرخ‌آباد – پازوکی به طول ۸ کیلومتر، ترانشه‌برداری  محور قیدار – خورخوره به اندازه ۵۰۰۰ مترمکعب، حذف پیچ درتقاطع سراهی دورموشقان به میزان۱۰۰۰ متر مکعب، حذف پیچ درمحور گلابر – هلیل آباد، زیرسازی لهنه – زرده (از توابع شهرستان طارم) جهت آماده سازی برای روکش آسفالت، خرید و حمل نمک راهدارخانه ها به مقدار ۳۷۰۰۰ تن از دیگر کارهای انجام گرفته در محورهای استان بوده که در بحث اصلاح و ایمن‌سازی راه‌های شریانی انجام گرفته است.

علی اکبری در ادامه گفت: در بحث ایمن‌سازی و نگهداری و بهسازی راه‌های شریانی درسال ۱۳۹۹، خط کشی بیش از ۲۴۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی استان انجام شده و افزایش روشنایی آزادراه زنجان- قزوین به ویژه در نقاط مه‌گیر و حادثه‌خیز به میزان ۷ کیلومتر انجام گرفت که تا کنون در ۳۵کیلومتر از حوزه استحفاظی استان زنجان اجراشده است .

وی افزود: همچنین ارتقاء ایمنی راه در آزادراه زنجان- قزوین با نصب بلوک مفصلی به جای گاردریل به میزان ۱۶ کیلومتر در سال گذشته و جمعا در ۵۷ کیلومتر ازآزادراه، تعویض و تعمیر ۱۷۰۰۰علائم اخطاری و انتظامی در کلیه محورهای مواصلاتی به ویژه راه‌های شریانی و بیش از ۱۲۵۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی نصب شده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان از دیگر پروژه‌های مهم این اداره کل درسال ۱۳۹۹ را بهسازی وآسفالت راه‌های روستایی برشمرد و خاطرنشان ساخت: احداث و بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی باغلوجه بیات در شهرستان زنجان به طول ۸ کیلومتر، گلبداغ در شهرستان زنجان (۷ کیلومتر)، پری – علم کندی در شهرستان ماهنشان (۱۰ کیلومتر)، نوکیان به بالا کوه و سه‌راهی گندم آباد به سیبله در شهرستان طارم (۵ کیلومتر) و همچنین جارچی (۴ کیلومتر) در شهرستان زنجان که پخش مصالح زیراساس این پروژه بوسیله فینشر انجام گرفت و به عنوان یکی از پروژه‌های برتر نخستین جشنواره پروژه‌های برتر سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای نیز انتخاب  شد.