شناسهٔ خبر: 92127 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۹۹ انجام شد؛

بازسازی ۵ دستگاه از ماشین‌آلات راهداری استان زنجان

رییس اداره ماشین آلات - زنجان رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در سال گذشته ۵ دستگاه از ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری این اداره کل بازسازی و ۲۸ دستگاه نیزتعمیراساسی شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، علی پیری  اظهار داشت: خرید و نوسازی ناوگان ماشین‌آلات از قبیل یک دستگاه بیل مکانیکی، جرثقیل، خط کش آسفالت، تریلی کمپرسی، چکش هیدرولیک ۳ تن، دو دستگاه بیل برف‌روب، نمک‌پاش مکانیزه و سه دستگاه لودر با ظرفیت ۵تن با اعتباری افزون بر ۱۴۴میلیارد ریال ازجمله اقدامات شاخص در حوزه ماشین‌آلات راهداری استان زنجان در سال ۱۳۹۹ بود.

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان  با اشاره به نیاز راهداری استان به ماشین‌آلات سنگین تأکید کرد: عمر متوسط ماشین‌آلات راهداری این اداره کل بالای ۲۴ سال است و این دستگاهها با مشکلات و کمبود‌های عدیده‌ای نظیر تأمین قطعات مواجه است.

پیری بیان داشت: با اقداماتی که در سال گذشته صورت گرفت مبلغ ۷ میلیارد ریال صرفه‌جویی در هزینه‌های ماشین آلات این اداره کل  را شاهد بودیم که استفاده از روش آنالیز روغن برای کاهش مصرف، استفاده از لاستیک‌های روکش با هزینه یک‌سوم لاستیک نو، مجهز کردن ادارات و راهدارخانه‌ها به دستگاه تصفیه سوخت برای جلوگیری از آسیب به سیستم سوخت‌رسانی و همچنین استفاده از دستگاه آزمودن ضد یخ برای جلوگیری از به هر رفتن ضد یخ مورداستفاده ازجمله کارهایی است که منجر به‌صرفه جویی شد.

 رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در خصوص برنامه‌های الوات دار برای سال ۱۴۰۰ گفت: در حال حاضر این اداره کل نیازمند به خرید ماشین‌آلات راهداری از قبیل لودر، کفی کشنده، کامیون، دستگاه نمک‌پاش و دستگاه بیل برف‌روب است که امیدوارم با تأمین اعتبار در امسال این امرمحقق شود.

لازم به ذکر است اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان دارای ۷۱ دستگاه ماشین آلات سبک،۸۵ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین و ۹۶ دستگاه ماشین آلات سنگین است.