شناسهٔ خبر: 92140 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امسال انجام خواهد شد؛

روکش آسفالت ۱۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل

برنامه رادیو ساعتی.jpg مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: عملیات روکش آسفالت گرم و حفاظتی ۱۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان امسال انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)،کلیم اله وثوقی امروز در برنامه رادیو ساعتی صداوسیمای مرکز اردبیل سخن می گفت اظهار داشت: علاوه بر اجرای روکش آسفالت، ۸۰ هزارمتر طول درزگیری و ۴۰۰ هزار مترمربع لکه گیری محورهای مواصلاتی نیز در امسال با تلاش راهداران دیار سبلان اجرا می شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل در تشریح برنامه های سال ۱۴۰۰ راهداری تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده امسال راهدارخانه مرکزی استان اردبیل با زیربنای ۸۰۰ مترمربع ، راهدارخانه مرکزی شهرستان مشکین شهر، راهدارخانه های آلوارس و سه راهی سرعین، استقرار نمایندگی راهداری در شهرستان انگوت و پل عنبرلو در شهرستان پارس آباد به بهره برداری خواهد رسید.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل از انجام مناقصه سیستم روشنائی در مقاطع گردنه کجل در محور اردبیل سرچم و خروجی اردبیل به سمت مغان به طول ۲۰ کیلومتر خبر داد و گفت: درحال حاضر ۱۷۰کیلومتر سیستم روشنایی در محورهای مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل حذف و اصلاح ۱۹ نقطه حادثه خیز در جاده های استان را با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال  یادآور شد و افزود: با انعقاد تفاهم نامه ۳۰۰میلیارد تومانی بین  استانداری اردبیل و سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای روکش آسفالت در راه های شریانی و فرعی، اصلاح نقاط حادثه خیز، ایمن سازی راه های شریانی ،خرید و بازسازی ماشین آلات سنگین و سبک راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال جاری انجام می شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: طبق این تفاهم نامه ۴۰درصد اعتبار لازم از سوی استانداری و سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و از محل منابع استانی در قالب موافقت نامه طرح های تملک استانی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ابلاغ و تامین می شود و ۶۰ درصد دیگر نیز از محل منابع ملی در سال جاری از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به اداره کل رهداری استان ابلاغ خواهد شد.

وثوقی با اشاره به جابه جایی ۴ میلیون تن کالا درسال گذشته تصریح کرد: ۲۸۳ هزار برگ بارنامه صادر و ۲۸۸ هزار سفر کامیون نیز درسال ۹۹ انجام شده است.

فعالیت ۱۲ هزارو ۹۳۳ دستگاه ناوگان باری و ۱۱ هزارو ۷۸۴ راننده در سطح استان

وی فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا با ۱۲ هزارو ۹۳۳ دستگاه ناوگان باری و ۱۱ هزارو ۷۸۴ راننده پرتلاش در بخش حمل و نقل کالای استان را خاطر نشان کرد و گفت: بیشترین کالای استان از شهرستانهای اردبیل ، پارس آباد،نمین و مشکین شهر جابه جا شده است.

توزیع بیش از ۸۰ هزار حلقه لاستیک به نرخ دولتی ​

 مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با قدردانی از تلاش های شبانه روزی رانندگان سخت کوش وضعیت حمل ونقل کالا را کاملا عادی و روان دانست و از توزیع بیش از ۸۰ هزار حلقه لاستیک به نرخ دولتی و سهمیه‌ای ، صدور ۳۳ هزار برگ معاینه فنی و جابه جایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر در استان اردبیل خبر داد.

 عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا کلیه اقدامات لازم و پروتکل های بهداشتی به شرکت های حمل ونقل کالا و مسافر ابلاغ شده و فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت می شود افزود : حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم و جابه جایی مسافران با ناوگان عمومی اولویت اصلی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل هوشمند سازی جاده ها را از جمله برنامه های مهم اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل دانست و گفت : درحال حاضر ۱۴۲ سامانه هوشمند در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

وثوقی صادرات بیش از ۳۵۶ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار درسال گذشته به کشورهای آذربایجان ،روسیه ،گرجستان و حوزه قفقاز را خاطرنشان کرد وگفت: درسال گذشته بیش از ۱۹۶ هزارتن کالا توسط ۸ هزارو ۶۲۶ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۲۹ درصدی داشته است.

نگهداری نزدیک به ۶۰۰۰ دستگاه پل و ابنیه فنی به دست راهداران استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در خصوص آخرین اقدامات در بحث تعمیرات اساسی و نگهداری پل های بزرگ و ابنیه فنی راه ها نیز گفت: در محورهای مواصلاتی استان اردبیل ۵ هزارو ۶۰۰ عدد پل و ابنیه فنی وجود دارد که راهداران سخت کوش در کنار سایر اقدامات نسبت به نگهداری و تعمیرات این مهم اقدام می کنند و در این راستا عملیات تعمیر،  احداث، آب بندی و تطویل آب چکان های ۱۷ پل از جمله پل های کنگرلو، سامیان، کمرو عنبرلو با هزینه ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه ۵۸ درصد راه های روستایی استان دارای آسفالت هستند تصریح کرد: استان اردبیل ۴ هزار و ۷۵۱ کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان ۲ هزار و ۷۳۶ کیلومتر از آسفالت مناسب برخوردار است.

کلیم‌الله وثوقـی گفت: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته قرار است حدود۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در قالب طرح ابرار ۱ و ۲ آسفالت شود که از این مقدار راه روستایی تاکنون ۱۴۶ کیلومتر بهسازی،مرمت، شن‌ریزی و ۴۶ کیلومتر هم آسفالت شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه میانگین راه روستایی آسفالت در استان اردبیل از متوسط کشوری بیشتر است،  اظهار کرد: متوسط راه روستایی آسفالت در کشور ۵۲ درصد است که این رقم در استان اردبیل ۵۵ درصد است.

برخورداری  ۹۵درصد خانوارهای روستایی استان اردبیل از راه آسفالته

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه راه دسترسی ۹۵درصد خانوارهای روستایی استان اردبیل آسفالت است، گفت: با اینکه راه ۵۸ درصد از روستاهای استان آسفالت است،  اما به علت پر جمعیت بودن این روستاها،  ۹۵ درصد خانوارهای روستایی استان تحت پوشش جاده‌های آسفالته هستند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ابرار در استان تاثیر قابل‌توجهی در ارتقای ایمنی، کاهش تلفات رانندگی و تسهیل جابجایی بار و مسافر روستایی خواهد داشت،  افزود: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی،  بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود.

وثوقی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در استان اردبیل از طریق جاده است،  افزود: خوشبختانه باتلاش راهداران ۵۰ درصد از پروژه های طرح ملی ۱ و ۲ ابرار اجرا شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل خرید ۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری، صدور ۷۲۲ فقره پروانه بارهای ترافیکی، برگزاری ۲۸ جلسه آموزشی ویژه کاربران آسیب پذیر جاده ای با رعایت پروتکل های بهداشتی، تشکیل ۱۱ جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان با ۵۱ مصوبه، خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی، تعمیر و بازسازی ۵ هزار شاخه گاردریل، انجام ۱۴۴ هزار کیلومتر باند برف روبی، تعمیر و نگهداری ۱۷۰ دستگاه ابنیه فنی، ایجاد ۵ مورد روشنایی نقطه ای و نصب ۴ هزارو ۵۰۰ عدد انواع علائم ایمنی را از دیگر اقدامات راهداران سخت کوش دیار سبلان در سال گذشته عنوان کرد.