شناسهٔ خبر: 92141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی اردبیل :

طرح جامع مشگین‌شهر ابلاغ شد / تاکید بر رعایت مصوبه ضوابط و مقررات ارتقای کیفی سیما و منظر شهری

معاون معماری و شهرسازی راه و شهرسازی اردبیل معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح جامع مشگین‌شهر بعد از تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، یوسف باقرزاده معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: اصلی‌ترین وظیفه و رسالت معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهاست تا در یک افق ۱۰ ساله این طرح‌ها در دستور کار مسئولان شهرها قرار گیرد تا بستر و زمینه اجرایی آن را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: از چند سال پیش تهیه طرح جامع مشگین‌شهر و بازبینی در این طرح شروع شده بود که بالاخره در سال گذشته مراحل نهایی آن سپری شد و در روزهای گذشته نیز شورای عالی شهرسازی و معماری این طرح را به تصویب نهایی رساند و برای اجرا ابلاغ کرده است.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:‌ در این طرح جامع توسعه مشگین‌شهر در افق ۱۴۱۰ پیش‌بینی شده که امیدواریم شهرداری و مسئولان شهر مشگین در اجرای دقیق آن مصمم بوده و تلاش کنند.

باقرزاده افزود: بازنگری در طرح جامع پارس‌آباد نیز با پیشرفت ۹۵ درصد در حال انجام است که امیدواریم در سه ماهه امسال به صورت نهایی در شورای عالی شهرسازی و معماری  تصویب و مراحل ابلاغ و اجرای آن را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تهیه طرح جامع بیله‌سوار با پیشرفت ۴۰ درصد در حال انجام است و در گرمی نیز تهیه طرح با تدارک نقشه‌های پایه و عقد قرارداد با مشاور با پیشرفت ۲۵ درصد مراحل تهیه و تدوین را سپری می‌کند.

باقرزاده به پیشرفت ۲۰ درصدی تهیه طرح جامع اصلاندوز اشاره کرد و ادامه داد: در افق ۱۰ ساله توسعه شهر اصلاندوز نیز در این طرح پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: در کنار طرح جامع شهری که در جلسات متعدد ایرادات و اشکالات آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، ما سعی می‌کنیم با تشکیل جلسات منظم کمیسیون ماده پنج در حیطه اختیارات خود به حمایت‌های خود از مجموعه شهرداری ادامه داده تا مغایرتی در اجرای طرح‌های جامع و حتی تفصیلی را شاهد نباشیم.

باقرزاده بیان کرد:‌ در اکثر شهرهای استان براساس طرح‌های جامع ابلاغی پروژه‌های متعدد در حال اجراست که از این بابت از همراهی و همکاری مجموعه شهرداری و فرمانداری‌ها قدردانی می‌کنیم.

برگزاری ۴۸ جلسه کمیسیون ماده پنج

وی به برگزاری ۴۸ جلسه کمیسیون ماده پنج در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این جلسات تصمیم‌گیری به صورت جامع و با پیشنهادات ارائه شده به انجام رسیده و برای اجرای مصوبات ابلاغ شده است.

باقرزاده ادامه داد: در کنار تهیه طرح جامع و تفصیلی، طرح‌های ناحیه‌ای نیز با مطالعات دقیق در اولویت این معاونت قرار دارد که امسال طرح ناحیه مشگین‌شهر با عقد قرارداد در مرحله اجرا و عملیاتی شدن قرار گرفته است.

برگزاری۸۸ جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی

وی به برگزاری جلسات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و بررسی طرح‌های پیشنهادی در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۸۸ جلسه این کارگروه برگزار شد تا طرح‌های پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفته و تأیید و یا عدم تأیید آنها را شاهد باشیم.

تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل در حال انجام است

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل به تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل با کارفرمایی شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم امسال گام‌های جدی در اتمام طرح تفصیلی شهر اردبیل و ابلاغ آن برداشته شود .

باقرزاده اظهار کرد: طرح تفصیلی شهرهای خلخال و مشگین‌شهر نیز در دستور کار است و سال ۱۴۰۰ مصمم به تهیه این طرح‌ها هستیم.

وی تصریح کرد:‌ آخرین الحاقیه به محدوده شهر اردبیل مربوط به طرح جامع این شهر با نام شهرک الهیه بوده که بعد از آن هیچ‌گونه محدوده‌ای به شهر اردبیل افزوده نشده است.