شناسهٔ خبر: 92142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره راه و شهر سازی ساردوئیه خبر داد؛

انعقادقرارداد ۲۵۱۰ میلیارد ریالی برای احداث ۲۰ کیلومتر از بزرگراه جیرفت – بافت- سیرجان

جنوب کرمان /سار دوئیه سرپرست اداره راه و شهر سازی ساردوئیه ازانعقاد قراداد ۲۵۱۰ میلیارد ریالی برای احداث ۲۰ کیلومتر از بزرگراه جیرفت – بافت – سیرجان (از سربیژن تا ورودی شهر درب بهشت) خبر داد.

به گزارش پایگاه  خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، سرپرست اداره راه و شهر سازی ساردوئیه از انعقاد قراداد ۲۵۱۰ میلیارد ریالی برای احداث ۲۰ کیلومتر از بزرگراه جیرفت – بافت – سیرجان (از سربیژن تا ورودی شهر درب) خبر داد و گفت: این پروژه در مرحله تجهیز کارگاه است.

محسن خوشاب در ادامه افزود: بعد از اتمام مطالعات قطعه پنجم بزرگراه جیرفت- بافت- سیرجان (از سربیژن تا ورودی شهر درب بهشت)، قرارداد این قطعه از بزرگراه به طول ۲۰ کیلومتر که مطالعات آن بر اساس آخرین و جدیدترین آیین نامه ها و استانداردها طراحی و تدوین شده است.

خوشاب درتشریح این بزرگراه بیان کرد: طول این بزرگراه  ۲۸۵ کیلومتر که ۰۱۱ کیلومتر از آن در حوزه راه وشهر سازی جنوب کرمان قرار دارد و ۲۳ کیلومتر آن به صورت چهارخطه در حال بهره برداری و در ادامه۴ کیلومتر دیگر بعد از پل کلدان در دست اجراست که در امسال به بهره برداری خواهد رسید.   

سرپرست اداره راه وشهر سازی ساردوئیه گفت: اعتبار هزینه شده در این بزرگراه تا کنون ۵۸۰ میلیارد ریال و اعتبار موردنیاز برای اتمام پروژه افزون بر ۱۲۰۰  میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: این محور یکی از شاهراه های اصلی جنوب کرمان می باشد که جنوب و شرق کشور را به استان های مرکزی و غربی متصل و با کوتاه تر شدن مسیر سهم چشمگیری در کاهش مصرف سوخت دارد و سبب رونق گردشگری و توسعه روستاها و شهرهای در طول این مسیر خواهد شد.