شناسهٔ خبر: 9215 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر :

تاسیسات زیربنایی مسکن مهر با فروش اراضی تامین شود

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر با حضور در جلسه شورای مسکن استان اصفهان خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر را از عمده مشکلات طرح مسکن مهر در سراسر کشور عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، هفتادودومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان و با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر و کلیه دستگاه‌های خدمات‌رسان در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان و با هدف رفع مشکلات تاسیسات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر استان برگزار شد.

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر ضمن بازدید از پروژه‌های مسکن مهر شهرهای فولادشهر و بهارستان، عمده مشکلات مسکن مهر را خدمات روبنایی و زیربنایی دانست و بر پیگیری لازم جهت رفع این مشکلات تاکید کرد. وی افزود: در استان اصفهان علاوه برمشکلات خدمات‌رسانی بحث ارزش افزوده که صرفا به مصالح ساختمانی تعلق می گیرد نیز وجود دارد که تصمیمات لازم باید اتخاذ شود تا این مشکل برطرف شود.

مهرآبادی افزود: به منظور حل مشکلات مربوط به تامین اعتبارات دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرهای جدید این امکان وجود دارد که بخشی از هزینه‌ها از طریق فروش اراضی در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید تامین شود. 

زرگرپور استاندار اصفهان نیز در این جلسه با توجه به مشکلات پیش آمده برای مسکن مهر استان، خواستار رفع مشکلات به ویژه مشکل ارزش افزوده متعلق به پروژه‌های مسکن مهر تا پایان شهریور ماه شد.

زرگرپور با اعلام اینکه در صورت ارائه فاکتور توسط تعاونی‌های مسکن مهر ارزش افزوده از آنان دریافت نمی‌شود ابراز امیدواری کرد با توجه به فرابخشی بودن فعالیت‌های مسکن مهر و لزوم همدلی و همکاری کلیه دستگاه‌ها تا سال ۹۵ پروژه مسکن مهر استان تکمیل شود.

وی در ادامه ضمن متعهد بودن به تعهدات داده شده جهت اتمام پروژه‌های مسکن مهر در دولت تدبیر و امید، خواستار تلاش مضاعف کلیه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان برای حل مشکل مسکن مهر استان شد.

حجت‌اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: با حل مشکلات تاسیسات زیربنایی پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر، امکان انجام عملیات ساختمانی پروژه‌های استان به تعداد ۲۵ هزار واحد تا پایان سال جاری به صورت تدریجی وجود دارد.

گفتنی است در این جلسه کلیه مدیران دستگاه‌های مربوطه نظرات و پیشنهادات خود را جهت بهبود و اتمام مسکن مهر اعلام و مقرر شد در خصوص حل مشکلات باقیمانده مربوط به مالیات مسکن مهر با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در این خصوص جلسه‌ای برگزار و ظرف ۱۵ روز نتیجه نهایی گزارش شود. /

نظر شما