شناسهٔ خبر: 92152 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

امروز و به میزبانی ارمنستان انجام گرفت

برگزاری پنجمین نشست کارشناسی نهایی‌سازی موافقتنامه ترانزیتی کریدور خلیج‌فارس_دریای سیاه

ترانزیت پنجمین نشست کارشناسی نهایی سازی موافقتنامه ترانزیتی کریدور خلیج فارس_دریای سیاه با حضور نمایندگان کشورهای این مسیر امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه سال جاری در ایروان ارمنستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پنجمین نشست کارشناسی نهایی‌سازی موافقتنامه ترانزیتی کریدور خلیج فارس_دریای سیاه با حضور نمایندگان کشورهای مسیر این کریدور ایران، ارمنستان (به صورت حضوری)، گرجستان، بلغارستان و یونان (به صورت مجازی)و بدون حضور نماینده جمهوری آذربایجان، امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه سال جاری در ایروان ارمنستان برگزار شد. 

در این نشست که نماینده‌هایی از معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به نمایندگی از کشورمان حضور داشتند، نمایندگان کشورهای عضو موافقت‌نامه درباره موضوعات مختلف آن به تبادل نظر پرداخته و به تفاهمات مهمی نیز دست یافتند.

انتظار می‌رود این موافقت‌نامه در نشست بعدی آن که قرار است در صوفیه، پایتخت بلغارستان برگزار شود، به تایید نهایی اعضا برسد.

شایان ذکر است موافقت‌نامه کریدور ترانزیتی خلیج فارس دریای سیاه به پیشنهاد کشورمان و برای تنوع بخشی به مسیرهای دسترسی به اروپا در سال ۱۳۹۵ مطرح شده است و کشورمان نیز به عنوان "دولت امین" این موافقتنامه شناخته می‌شود.