شناسهٔ خبر: 92236 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست شورای راهداری استان مطرح شد؛

اجرای طرح راهداری محوری در استان بوشهر

س و  ب- درزگیری محور (2).jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر در نشست شورای راهداری استان از اجرای طرح راهداری محوری در محورهای شریانی و پر تردد استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، سید حمیدرضا علم مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست شورای راهداری استان بوشهر گفت: طرح راهداری محوری در محورهای شریانی و پر تردد استان اجرا می شود .

وی افزود: در فاز نخست این طرح با تعامل شهرستان های دیر، کنگان، جم و دشتی طرح محوری راهداری با اجرای  لکه گیری، درزگیری و حذف چاله و خرابی آسفالت و همچنین پاکسازی شانه حاشیه راه و تسطیح حریم راه و اصلاح شیب شیروانی در محور شریانی و پرتردد بزرگراه سیراف در محدوده شهرستان دیر اجرا می شود .

علم توضیح داد: تکمیل و احیای خط کشی با اولویت خطوط میانی، تعمیر و اصلاح سیستم های روشنایی نقطه ای، طولی و میانی و همچنین تنقیه پلها، شستشو و رنگ آمیزی ابنیه فنی موجود و سایر فعالیت های راهداری بخش دیگری از اقدامات راهداری استان در طرح راهداری محوری است .

 وی در توضیح طرح محوری راهداری بیان داشت: بر اساس این طرح ضمن شناسایی نقاط نیازمند اصلاح محورهای پرتردد و شریانی به وسیله کارشناسان با تشکیلات کارگروهی منطقه ای، امکانات آن منطقه شامل نیروها، لجستیک و خدمات مورد نیاز تامین و زیر نظر معاون راهداری به اصلاح محور پرداخته می شود .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: بیش از ۱۰۵۷کیلومتر محور شریانی در استان وجود دارد که اولویت نخست این طرح است و ما تلاش می کنیم با بسیج امکانات و انجام کارهای جهادی با امکانات خودمان نواقص محورهای را به حداقل برسانیم .

 علم گفت: هزینه نگهداری از محورهای شریانی به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوای استان و استهلاک زودرس رویه آسفالت و همچنین هزینه بالای خرید مصالح بسیار بالاست و سالانه هزینه زیادی را به ما تحمیل می کند .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: همجواری محورهای ارتباطی با کارگاه ها و مناطق بزرگ اقتصادی خصوصا در جنوب استان و تردد بالای کامیون ها حامل مصالح در مناطق نیز بخشی دیگری از مشکلات راه‌های ما هست که خرابی آنها و ابنیه ها را در پی دارد.