شناسهٔ خبر: 92334 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد

کاهش ۹۰ درصدی اعزام و پذيرش مسافر پروازهای بين‌المللی در سال ۹۹

سیاوش امیرمکری مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران از کاهش ۷۹ درصدی نشست و برخاست و نيز کاهش ۹۰ درصدی اعزام و پذيرش مسافران فرودگاه‌های کشور در پروازهای بين‌المللی در سال ۹۹ خبر داد.

سیاوش امیرمکری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام این خبر عنوان کرد: سال ۹۹ در مجموع ۴۱۷۰ پرواز بین المللی با جابه جایی حدود ۲۴۵ هزار و ۶۰۰ مسافر و بیش از ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلوگرم بار در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت انجام شد که نسبت به سال ۹۸ در نشست و برخاست ۷۹درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۹۰ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۷۳ درصد کاهش داشته است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین تعداد پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در سال ۹۹ را ۲۴۸ هزار و ۷۷ مورد با جابه جایی بیش از ۲۱ میلیون و ۶۱۵ هزار مسافر اعلام کرد و افزود: در پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ در نشست و برخاست ۱۹ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۳۹ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳۷ درصد کاهش داشته است. همچنین کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در سال گذشته در نشست و برخاست ۲۳ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۴۳ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۳ درصد کاهش نشان داد.

وی تعداد پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در اسفند ۹۹ را ۲۴ هزار و ۷۶۳ سورتی با جابه جایی حدود یک میلیون و ۹۵۲ هزار مسافر عنوان کرد و گفت: کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در اسفند ماه ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال ۹۸ در نشست و برخاست ۴۸ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۲۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳۴ درصد افزایش یافته است. همچنین تعداد نشست و برخاست پروازهای داخلی ۴۸ درصد و پروازهای بین المللی نیز ۶۲ درصد بیشتر شده است.

امیرمکری عنوان کرد: مقایسه پروازهای انجام شده در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت طی اسفند ۹۹ نسبت به بهمن نشان می دهد که نشست و برخاست یک درصد افزایش، اعزام و پذیرش مسافر یک درصد کاهش و ارسال و پذیرش بار و پست چهار درصد افزایش یافته است.