شناسهٔ خبر: 92408 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان کاشان با سرعت در حال اجراست

مجتبی اراسته اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: در سال جهش تولید برای افتتاح، بهره‌برداری و اخذ اعتبار برای پروژه‌های راهسازی این شهرستان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه این شهرستان در شمال استان اصفهان واقع شده  اظهار کرد: کاشان با قرارگیری بر روی شبکه سراسری راه های ایران و استقرار بر سر راه های ارتباطی اصلی شهرها و استان‌های شرقی، شمالی و غربی با شهرها و استان‌های مرکزی، جنوبی و جنوب شرقی همواره از موقعیت ممتازی برخوردار بوده است.  

وی با بیان اینکه اقبال عمومی برای تردد از جاده‌های این شهرستان موجب شده تا پروژه‌های عمرانی کاشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شوند اذعان داشت: در سال جهش تولید جهت افتتاح، بهره‌برداری و اخذ اعتبار برای این پروژه‌ها تلاش‌های بسیاری صورت گرفت.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان به پروژه محور كاشان – بادرود اشاره کرد و گفت: آسفالت این محور به طول ۱۲ كيلومتر انجام شده و در مجموع حدود ۲۶ کیلومتر بازگشایی شده است همچنین برای ۸ کیلومتر باقیمانده مناقصه برگزار و پیمانکار منتخب دارد.   

وی افزود: ساماندهی زيرگذر اسدآباد و تقاطع ابوزيدآباد در محور کاشان-بادرود همچنین پيگيری برای اخذ تخصيص رديف اعتبار برای آن تا مبلغ ۵۰۰ ميليارد ریال درسازمان برنامه وبودجه كشور از دیگر اقدامات انجام شده برای این پروژه است.  

آراسته در خصوص وضعیت پروژه كنارگذر كاشان-آران وبيدگل و اتصال به چرمشهر اظهار کرد: این پروژه به طول ۴ كيلومتر سالها متوقف بود که پس از پیگیری‌های ویژه برای شروع فعاليت، افزايش اعتبار تا سقف ۲۵۰ميليارد ریال درسال ۱۴۰۰ با تغييرات اعتباري تملك و دارايی های سرمايه‌ای استانی و ملی محقق می‌یابد.  

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های راهسازی این شهرستان، باند دوم محور كاشان-برزك به طول تقريبی ۴۵كيلومتر است که مشكلات احداث جاده مرتفع و مطالعات آن تکمیل شده است همچنین برای افزایش اعتبار این پروژه نیز پیگیر‌ی‌های لازم بعمل آمده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: از دیگر پروژه‌های این شهرستان شامل آسفالت كمربندی سردار كريمی به طول ۶ كيلومتر و تكميل پل ها و ابنيه آن، ساخت و تكميل باند دوم كاشان سفيدشهر، احداث دهانه دوم پل نوش آباد و رمپ و لوپ‌ها، احداث گذرهای اتصالی كاشان سفيدشهر به كاشان نوش آباد، تكميل و ايمن‌سازی پل راوند و ... است که این اداره تلاش‌های بسیاری جهت تکمیل و احداث آنها بعمل آورده است.  

اختصاص اراضی برای احداث اماکن عام المنفعه 

وی از اقدامات این اداره در حوزه املاک و حقوقی به واگذاری اراضی این شهرستان برای احداث مکان های عام المنفعه اشاره کرد و اذعان داشت: با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، تحویل اراضی برای احداث خانه تکواندو، ستاد فرماندهی و کلانتری، طرح‌های گردشگری اقامتی، هتل، باغ موزه و نمایشگاه، بخشی از این واگذاری‌ها بوده است.  

آراسته افزود: با توجه به اهمیت تعیین تکلیف وضعیت مسکن اقشار محترم ویژه و در راستای اجرای بند "ل" ماده ۴۴ قانون پنجم توسعه، به ۳۵۰ نفر از این عزیزان زمین مورد نیاز اختصاص داده شد.  

وی بیان داشت: در راستای پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان کاشان تثبیت مالکیت و اسناد تک برگ آن اخذ شد.  

افزایش ظرفیت مسکن ملی شهرستان کاشان به ۶ هزار واحد 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه ظرفيت ثبت نام طرح اقدام ملي مسكن در شهرهای هفتگانه این شهرستان از ۵۰۰ واحد به ۶ هزار واحد افزایش یافت اذعان داشت: الحاق ۵۰ هكتار زمين به محدوده كاشان برای اجرای این طرح انجام شده و زمین مورد نیاز به بنیاد مسکن واگذار شده است.  

وی گفت: در راستای حفاظت از انفال و عرصه‌های ملی، بیش از ۷۵ مورد تصرف به اراضی دولتی در هفت ماهه اخیر با دقت و هوشیاری عوامل یگان حفاظت استان و شهرستان رفع تصرف و به بیت‌المال بازگشت داده شد که ارزش این اراضی افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.