شناسهٔ خبر: 92447 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

احداث بزرگترین پروژه تولید مسکن کشور در بندرعباس/ ساخت ۱۰ هزار واحد ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری در بندرعباس با اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان

مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مجموعه عظیم ۱۰ هزار واحدی در بندرعباس بعنوان بزرگترین پروژه تولید و عرضه مسکن کشور با سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان روز چهارشنبه کلید می‌خورد.

به گزارش پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، مهدى عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه یکی از وظایف شرکت بازآفرینى شهرى در وزارت راه و شهرسازی پایدار کردن جریان توليد و عرضه مسکن است، گفت: فرآیند اجرایی پروژه ۱۰ هزار واحدی بندرعباس پس از دریافت مصوبات لازم در تیرماه سال ۹۹ از کمیسیون ماده ۵ و شورایعالی شهرسازی و معماری آغاز شد.

وى ادامه داد: این مجموعه عظیم یک ابر پروژه مسکنی در کشور به شمار می رود و نقش بسیار موثری در تولید و عرضه مسکن دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این ۱۰ هزار واحد مسکونی در ۶۰۵ بلوک ساختمانی طراحی شده و در روز چهارشنبه این هفته با حضور محمد اسلامی وزير راه و شهرسازی اجرای آن کلید می‌خورد.

این مقام مسئول توضیح داد: این پروژه یکی از ظرفیت‌های خوب در حوزه مسکن به شمار می‌رود و همزمان با ساخت پروژه‌های مسکونی تامین تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه هم انجام می‌شود و تمامی طراحی‌های آن در دستور کار قرار گرفته است به طوری که فضای سبز و مجتمع‌های فرهنگی، مذهبی،آموزشی و انتظامی در کنار این پروژه ساخته خواهند شد.

عبوری اظهار کرد: این پروژه کمتر از ۳۰ درصد از سطح اشغال را در برگرفته؛ به طوری که از ۳۵۰ هکتار زمین كمتر از ۳۰ درصد از پروژه‌ها زیر بلوک‌ها را تشکیل مى‌دهد و بالای ۲۵۰ هکتار مربوط به فضای عمومی این مجموعه است.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری یادآور شد: متراژ واحدها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر است و مدت قرارداد ساخت این پروژه هم ۴۸ ماهه است، ولی طبق برنامه ریزی انجام شده ۳۸ ماهه تحویل داده می‌شوند.

عبوری با بیان اینکه قیمت تمام شده هر واحد مسکونی با توجه به شرایط ساخت در زمان تحویل مشخص می‌شود، افزود: شرکت بازآفرینی شهری حدود ۷ هزار میلیارد تومان برای این پروژه سرمایه‌گذاری كرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این شرکت، تولید مسکن به دو روش دنبال می‌شود، گفت: روش اول در قالب تسهیلات تبصره‌ای و ارزان قیمت است که به صورت خود مالکی متقاضیان در بافت‌های فرسوده اقدام به نوسازی می‌کنند و روش دوم هم تولید مسکن در زمین‌های ملکی مجموعه وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش شركت با آفرينى شهرى ايران، عبورى یادآور شد: تعهد ما در حوزه خود مالکی و تسهیلات تبصره بدین صورت است که در مواردی از جمله اخذ پروانه ساختمانی، بیمه، مالیات و نظام مهندسی تخفيف و یا ارائه خدمات رایگان را در کنار این تسهيلات برای متقاضیان در نظر می‌گیریم .

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار کرد: تعداد پروژه‌ای که در نظر گرفته شده در این حوزه ۱۰۰ هزار واحد است که از این تعداد ۴۰ هزار واحد تاکنون توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شده که به صورت کامل این ۴۰ هزار واحد را به بانک‌ها معرفى كرده ايم.