شناسهٔ خبر: 92473 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تأکید رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های استان؛

مقاوم‌سازی ابنیه فنی راه‌ها ضروری است

ایرجی امین رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بر مقاوم سازی، بهسازی و نگهداری ابنیه فنی راه‌ها تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(همدان)، ابوالفضل ایرجی امین با بیان اینکه پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها از حساسیت زیادی برخوردار هستند، اظهار داشت: عدم توجه به این موضوع خسارات زیادی به دنبال خواهد داشت و به همین دلیل بهسازی و نگهداری ایمنی پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها اولویت حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان است.

ویبا اشاره به اینکه آسیب‌پذیرترین قسمت محور‌ها پل‌ها هستند، افزود: حفظ ایمنی پل‌ها اهمیت زیادی دارد که در همین زمینه سعی کردیم بازدید مستمر از پل‌ها داشته باشیم.

ایرجی امین با اشاره به اینکه احداث و تکمیل ۵ دستگاه زیرگذر در استان در حال اجراست، یادآور شد: اصلاح طرح هندسی تقاطع راه‌های استان در تمامی شهرستان‌های تابعه، بهسازی نقاط مستعد تصادف از طریق اقداماتی از قبیل اصلاح دوربرگردان ها، اصلاح پارکینگ‌ها و ترانشه برداری به منظور رفع نقاط کور و مواردی از این قبیل نیز در حال انجام است.

این مسئول اضافه کرد: اداره نگهداری راه‌ها در تلاش است که سطح سرویس مناسبی در این زمینه داشته باشد و لکه گیری و چاله پرکنی محورها، آسفالت رگلاژی، روکش آسفالت، شانه سازی محور‌ها و ترانشه برداری هم اکنون به عنوان طرح‌های راهداری استان در حال انجام است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های اداره نگهداری ابنیه فنی، ارتقا ایمنی تردد وسائل نقلیه و کاهش سوانح جاده‌ای در راه‌های حوزه استحفاظی استان است، ابراز داشت: به همین منظور به برای پیگیری و مدیریت طرح‌های راهداری، یکی از طرح‌های مهم اصلاح و رفع نقاط پرتصادف مصوب مطابق طرح‌های ابلاغی از طرف ساز مان است که در اولویت کاری این اداره است.