شناسهٔ خبر: 92486 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه شورای اقامه نماز اداره کل راه و شهرسازی فارس برگزار شد

نمازخانه رئیس حراست اداره کل راه و شهرسازی فارس در جلسه شورای اقامه نماز این اداره کل گفت: نماز از واجبات و اصلی ترین وظایف دینی است که در حوزه اداری، اجتماعی و خانواده دارای جایگاه و منزلت ویژه ای بوده و همه ما وظیفه داریم این فرهنگ را اشاعه دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، در اولین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل راه و شهرسازی استان در سال ۱۴۰۰ که با حضور اعضاء آن در دفتر معاون توسعه منابع این اداره کل برگزار شد رحمان مرشدی رئیس حراست و رئیس شورای اقامه نماز اداره کل راه و شهرسازی فارس به تبیین نقش ها و وظایف مدیران کشور در خصوص ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز پرداخت.

وی گفت: نماز از واجبات و اصلی ترین وظایف دینی است که در حوزه اداری، اجتماعی و خانواده دارای جایگاه و منزلت ویژه ای بوده و همه ما وظیفه داریم این فرهنگ را اشاعه دهیم.

مرشدی با بیان اینکه حضور مدیران در نماز جماعت می‌تواند باعث رونق بخشیدن و حضور گسترده کارکنان در این صفوف شود، افزود: ایجاد فضای معنوی و فرح بخش در محیط کار، تاثیرگذاری مثبت در فعالیتهای کارکنان و ارائه خدمات بهتر از اثرات معنوی برپایی نماز جماعت در ادارات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان آثار و برکات نماز جماعت و اثرگذاری آن در تمام مراحل زندگی فردی و اجتماعی انسانها، اظهار داشت: نماز یک ارتباط شخصی فرد با خداوند متعال است که با برگزاری آن به صورت جماعت می توان تفکرات فردی را به تفکرات جمعی تبدیل و از آن بهره جست لذا هرچقدر پخش اذان با صدای زیبا و مساجد ما زیباتر، تمیزتر و معطر باشد به همان اندازه جاذبه نماز و مساجد نیز برای مردم بیشتر خواهد بود.

مرشدی با بیان اینکه مهم ترین رسالت خانواده های امروزی حفظ ارزشهای اسلامی در خانواده ها است، عنوان کرد: امروزه دشمن برای مقابله با ارزشهای ایران اسلامی و تخریب آن در خانواده ها به جنگ نرم روی آورده که برای مقابله با این امر باید ابعاد این دشمنی ها را شناخته و اهتمام بیشتر به حفظ ارزشهای دینی در خانواده ها داشته باشیم.

مرشدی در ادامه ضمن قدردانی از مسئولانی که در راستای ترویج فرهنگ نماز تلاش می کنند و بیان فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت و جایگاه فرهنگ اسلامی و انجام امورات فرهنگی، افزود: نماز و ترویج فرهنگ آن یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود که باید با برنامه ریزی دقیق ، مستمر ،برگزاری جشنواره نماز و نکو داشت آن در واحد های تابعه این امر را میسر سازیم.

در ادامه حجت‌الاسلام عزیزی امام جماعت اداره کل نیز گزارشی از وضعیت نمازخانه ساختمان ها و ادارات شهرستانها ارائه داد.

 در پایان نیز از فعالان این شورا و همچنین نمازگزاران برتر این اداره کل با اهدای لوح سپاس و جوایز نفیس تقدیر و تشکر گردید.