شناسهٔ خبر: 92508 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان اعلام کرد:

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی در هرمزگان با حضور وزیر راه و شهرسازی

رضایی مدیرکل هرمزگان مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی 10 هزار واحد مسکن ملی در بندر عباس آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، آرش رضایی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه تولید و عرضه مسکن کشور به شمار می رود، اظهار داشت: در اراضی ۳۵۰هکتاری بندرعباس، ۱۰هزار واحد مسکونی با متراژ ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر مربع ساخته می شود که این واحد ها دارای تاسیسات و زیرساخت های شهری، مسجد، مهدکودک، مدرسه، درمانگاه، کلانتری، ورزشگاه پارک و فضای سبز هستند.

رضایی با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه ۴۸ماهه است ولی طبق برنامه ریزی انجام شده باید ۳۸ماهه تحویل داده شود، عنوان کرد: واحدهای مسکونی پروژه ۳۵۰ هکتاری بندرعباس در قالب ۶۰۵ بلوک ساختمانی طراحی شده که نیازمند سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی شهر بندرعباس با پشتیبانی مالی اراضی ۳۵۰ هکتاری منجر به ارتقا کیفیت زندگی در بافت های هدف شهر می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین اظهار داشت: پروژه مسکونی تجاری دریای نور که به‌صورت مشارکتی با بخش خصوصی با ۸۸میلیارد تومان سرمایه گذاری به مرحله بهره برداری رسیده و مرکز تجاری ۲۵۰واحدی گامبرون که برای خدمات رسانی به شهرک پیامبراعظم (ص) احداث شده است،  با حضور وزیر راه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی پل پیامبر اعظم (ص)وکلنگ احداث ۲۵۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن نیز در شهرک پیامبراعظم (ص) به زمین زده می شود.