شناسهٔ خبر: 92616 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز طرح راهداری محوری دراستان بوشهر

شانه سازي معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از آغاز طرح راهداری محوری دراستان با مشارکت شهرستان های دیر، کنگان، جم، دشتی و عسلویه با انجام عملیات همزمان راهداری در بزرگراه سیراف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر)، عبدالکریم  اخترشناس  معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر اظهار داشت: فاز یک طرح راهداری محوری در استان بوشهر با مشارکت شهرستان های دیر، کنگان، جم، دشتی و عسلویه با انجام عملیات همزمان راهداری در بزرگراه سیراف آغاز شد.

وی در تشریح اهداف این طرح گفت: عملیات راهداری محوری با هدف هم افزایی و بهره وری بیشتر نزد نیروهای راهداری با مرکزیت یکی از شهرستان ها و مشارکت شهرستان های همجوار با استفاده ازنیروها و لجستیک موجود با اولویت بندی محورهای پرتردد و شریانی انجام می شود .

 اخترشناس افزود: این طرح در چهار فاز جداگانه با مشارکت راهداری شهرستان ها اجرا می شود و بیش از۴۵۰ کیلومتر از محورهای پرتردد و شریانی استان واقع در کریدور شمال به جنوب را شامل می شود .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: فاز یک راهداری محوری نیز با هدف شتاب بخشی به طرح‌های راهداری با مشارکت شهرستان‌های دیر، کنگان، جم، دشتی و عسلویه با مرکزیت شهرستان دیر در بزرگراه سیراف به طول ۱۶۸ کیلومتر از روستای بندو در جنوبی ترین نقطه استان تا شهرکاکی عملیاتی می شود .

وی عملیات راهداری در این طرح را شامل لکه گیری، درزگیری، حذف چاله و خرابی آسفالت بیان کرد و افزود: پاکسازی شانه و حاشیه راه، تسطیح حریم و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها و همچنین تکمیل و احیای خط کشی ها با اولویت خطوط میانی از جمله عملیاتی  است که بوسیله نیروهای راهداری انجام می‌شود.

 اخترشناس اضافه کرد: در این طرح که با مشارکت ۱۲دستگاه ماشین آلات و ۳۰ نفر از نیروهای راهداری استان در حال اجراست، سایر عملیات راهداری از جمله اصلاح و تعمیر و رنگ آمیزی پایه تابلوها، شستشو و رنگ آمیزی ابنیه فنی و تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه ای و طولی تونل ها نیز مورد توجه قرار می گیرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان داشت: طرح راهداری محوری پروژه ای ملی است و همزمان با سراسرکشور در استان نیز اجرا می شود .

وی افزود: مطالعات میدانی فازهای بعدی این طرح نیز با مشارکت شهرستان ها به اتمام رسیده و همزمان با فاز یک فازهای دو، سه و چهار نیز در محورهای شریانی و پرتردد استان با استفاده از امکانات راهداری شروع می شود.