شناسهٔ خبر: 92618 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد:

ميزان تخليه و بارگيرى بندر شهيدرجايى در فروردين ١٤٠٠ / رشد ٥٩ درصدى صادرات و رشد ١٦٠ درصدى ترانزيت از بزرگترين بندر كانتينرى كشور

بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به ميزان تخليه و بارگيرى بندر شهيدرجايى در فروردين ماه ١٤٠٠، ميزان صادرات و ترانزيت از اين بندر را در این مدت اعلام كرد.

علیرضا محمدی کرجی‌ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به با بیان اینکه در فروردین ماه سال جاری ۱۵۸ فروند کشتی کانتینری در اسکله اختصاصی بندر شهید رجایی پهلودهی شده است، اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه سال قبل آمارها رشد شاخص‌ها را در همه حوزه‌های کانتینری نشان می‌دهد.

وی افزود: در فروردین ماه سال جاری ۱۲۶ هزار و ۸۵۰ TEU کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری کشور تخلیه و بارگیری شده که آمارها بیانگر رشد ۱۲ درصدی در این بخش است. 

كرجى‌ران با اشاره به میزان صادرات کالاهای کانتینری در مدت یاد شده گفت: در نخستین ماه از سال جاری ۴۲ هزار TEU کانتینر از مبدا بندر شهیدرجایی به سایر کشورها صادرشده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل رشد ۵۹ درصدی را شاهد هستیم.

وی درخصوص میزان ترانزیت کالاهای کانتینری را نيز ۲۰ هزار و ۲۳۱ TEU عنوان کرد و گفت: در این بخش نیز رشد ۱۶۰ درصدی محقق شده است. 

گفتنی است؛ بندر شهید رجایی با بهرگیری از ۳۰ دستگاه گنتری کرین که ۲۰ دستگاه آن سوپر پست پاناماکس نسل جدید، ۸ دستگاه پست پاناماکس و ٢ دستگاه دیگر پاناماکس نسل قدیم است و برخورداری از ۱۵ اسکله اختصاصی، بزرگترین بندر کانتینری کشور بشمار می‌آید.