شناسهٔ خبر: 92622 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان:

درج اطلاعات سکونتی در سامانه املاک برای همه کد ملی‌ها آزاد شد

پاسخگویی وزارت به مشکلات سامانه املاک معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ثبت اطلاعات ملکی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور برای تمامی سرپرستان خانوار از ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: ۹ اردیبهشت ماه مهلت ثبت اطلاعات سکونتی براساس نوبت‌بندی رقم آخر کدملی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به پایان رسید.  

 وی افزود: افراد جامانده از ثبت نام طبق اعلام از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خردادماه امسال می توانند بدون در نظر گرفتن آخرین رقم کد ملی‌شان، اطلاعات ملکی و سکونتی خود را در این سامانه درج کنند.  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طبق الزام قانونی (اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ۱۳۹۹)، تمامی سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلف هستند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی https://amlak.mrud.ir  ثبت کنند.  

وی خاطرنشان کرد: زمان خوداظهاری و درج اطلاعات سکونتی و ملکی از تاریخ ۱۹ فرودین ماه آغاز شده بود تا ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.  

زاغیان با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به منظور سهولت در ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، بصورت ۲۴ ساعته به سوالات هم استانی‌های عزیز پاسخ می‌دهد. عنوان کرد: بر همین اساس مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره ۵۹۱۹۸-۰۲۱ وشماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ برای پاسخگویی به صورت شبانه‌روزی آمادگی دارد. و مردم استان اصفهان می‌توانند در گفت‌وگو با کارشناسان این مرکز سوالات خود را مطرح کنند.  

وی بیان داشت: پس از ثبت نام افراد در سامانه، کد یکتایی (آدرس الکترونیک خانوار) برایشان صادر می شود و زین پس دریافت تمامی خدمات دولتی مبتنی بر این کد یکتا خواهد بود.  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: هر خانواری که نسبت به درج اطلاعات ناصحیح اقدام کند و یا اطلاعات خود را در سامانه درج نکند علاوه بر آنکه کد یکتا را دریافت نمی‌کند و از خدمات دولتی نمی‌تواند استفاده کند، مشمول دو برابر جرایم مالیاتی نیز خواهد شد.