شناسهٔ خبر: 92634 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه کمیته زیرساخت و خدمات بازآفرینی کلانشهر تهران با هدف مانع زدایی

خلیل محبت خواه پنجاه و سومین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی کلانشهر تهران به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و دبیری سازمان نوسازی شهرداری تهران با سرفصل حل و فصل موضوع های حقوقی بافتهای فرسوده برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران)، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ضمن مثبت خواندن تعامل نهادهای ذیربط در حوزه ساماندهی بافتهای فرسوده شهر تهران گفت: در پنجاه و سومین جلسه این کمیته به بررسی ابعاد گوناگون مدیریت و همکاری فی مابین اداره کل ثبت اسناد تهران، سازمان نوسازی شهر تهران، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران،سایر نهادهای دولتی و غیردولتی در حوزه (حقوقی-ملکی) بازآفرینی شهر تهران پرداخته می شود.

محبت خواه گفت: نخستین مبحث در بررسی موانع دستیابی به مسکن مناسب در بافتهای فرسوده موضوع مالکیت است که در سال پیش رو می بایست با سرفصل " تولید، پشتیبانی، و مانع زدایی" تمام نهادهای دست اندرکار با تمام قوا آماده همکاری و رفع موانع باشند و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نیز در این خصوص نقش تسهیل گری این روابط را عهده دار خواهد بود.

در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس توسط ادارات ثبت سناد و املاک استان و روسای حوزه های ثبتی شهر و دفاتر توسعه محله دنبال می شود، مشکلات حقوقی دفاتر در این خصوص مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.