شناسهٔ خبر: 92665 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان :

۹۲ درصد از جمعیت روستایی مازندران از راه آسفالته برخوردارند

روکش آسفالت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اظهار داشت: ۹۲ درصد از جمعیت روستایی استان از راه آسفالته برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران)،  عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: شاخص برخورداری از راه روستایی آسفالته در کشور ۵۲ درصد بوده که این رقم در مازندران ۵۵درصد است.

وی بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطر نشان ساخت: بر اساس آخرين آمار اين اداره كل از تعداد ۳۶۲۲ روستا در استان، تعداد ۱۷۱ روستا زیر ۲۰ خانوار و تعداد ۲۱۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌ها و حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه هر جامعه است، اظهار داشت: از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه های موجود در مازندران ۷۸۴۴کیلومتر راه روستایی می‌باشد كه از اين مقدار ۴۰۰۰ كيلومتر آن درمناطق كوهستاني است که سرمایه عظیم و ارزشمندی بوده و حفاظت و نگهداری آنها بسیار حائز اهمیت است.

 نجفی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در استان از طریق راه های مواصلاتی  است، افزود: از آنجایی‌که مازندران یکی از قطب‌‌های کشاورزی است، نیاز استان به راه و جاده مناسب محسوس بوده، برای همین در سال‌‌های اخیر برای توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌‌های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به اينكه اقدامات خوبی در حوزه راه های روستايی در دست اجراست، اظهار داشت: به دليل تراكم و تعدد روستاها در مازندران، در زمينه ايجاد راه های روستايی ايمن و مناسب اقدامات قابل توجهی در دست اجراست و درصدد هستيم با تامين اعتبارات كافی در زمينه آسفالت محورهای روستايی گام موثري براي مردم شريف روستاها كه قدر مسلم لياقت و شايستگی آنها بيش از اينهاست، برداريم.