شناسهٔ خبر: 92684 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی اضافه تناژ بار در جاده‌های خوزستان افزایش یافت

اضافه تناژ معاون حمل و نقل اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، گفت: طی بررسی های به عمل آمده در فروردين ماه، شناسايی اضافه تناژ در محورهای استان ۳۰ درصد افزايش داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)،  فواد غزيعلی اظهار كرد: طبق بررسی های به عمل آمده مقدار ۶۳۱ تن بار بيش از ظرفيت مجاز در فروردین ماه توسط ۴۳ كاميون مورد شناسايی و اعمال قانون قرار گرفت كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی را نشان می دهد.

وي با بيان اينكه تخلف اين كاميون ها به كميسون های مربوطه ارجاع داده شد، افزود: طرح شناسايی برخورد با متخلفان اضافه تناژ در قالب گشت‌ های مشترك به اتفاق پليس راه استان در كليه محور‌ها به خصوص در مبادی بارگيری معادن انجام می شود.

معاون حمل و نقل اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان همچنين به صدور يك هزار و ۶۲۶ پروانه عبور بارهای ترافيكی در فروردين ماه اشاره كرد و گفت: ميزان صدور عبور بارهای ترافيكی در استان نيز در بازه زمانی ياد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

غزيعلی ادامه داد: فروردين تعداد ۶ هزار و ۲۵۶ مراجعه به هفت مركز معاينه فنی خودروهای سنگين و نيمه سنگين انجام شد كه تعداد ۵ هزار و ۱۸۵ خودرو در بررسی های صورت گرفته توانستند برگ معاينه فنی دريافت و يك هزار و ۷۱ خودرو نيز مردود شدند.