شناسهٔ خبر: 9272 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد:

۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل‌ است / تلاش برای دریافت اعتبار از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل‌ است گفت: از زمان شروع پروژه مسکن مهر تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان از محل یارانه‌های مسکن مهر بابت تامین خدمات زیربنایی کمک شده و وزارت نیرو این موضوع را تایید کرده است.

احمد اصغری‌مهرآبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: سال گذشته بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور کارگروهی تشکیل و در آن کارگروه معین شد مبلغ پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر اختصاص یابد. همچنین بر اساس اعلام نماینده وزارت نیرو مبلغ ۸۱۷ میلیارد تومان از محل بودجه عمومی و استانی همچنین ۲۲۲ میلیارد تومان هم از محل یارانه‌های مسکن مهر تا خرداد ماه ۹۳ برای تامین خدمات زیربنایی کمک شده بود.

وی ادامه داد: این گزارش در تاریخ ۱۸ تیرماه ۹۳ در قالب گزارشی به معاون اول رئیس جمهور ارائه و مقرر شد مبلغی حدود دو هزار میلیارد تومان به شرط بهبود وضعیت مالی دولت تا پایان سال ۹۳ پرداخت شود.

مهرآبادی در ادامه با اشاره به هزینه‌ای که وزارت نیرو برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر انجام داده بود، گفت: هزینه‌ای که تا آن تاریخ وزارت نیرو برای تامین خدمات زیربنایی انجام داد ۱۷۰۰ میلیارد تومان بود و اعلام کردند که حدود ۶۵۰ میلیارد تومان برای رسیدن به عدد مذکور قرض کردند، چون حدود هزار و ۳۹ میلیارد تومان دریافتی داشتند و ۱۷۰۰ میلیارد تومان هم هزینه کرده بودند که اگر این دو عدد را از هم کم کنیم مبلغ به دست آمده رقمی است که از منابع داخلی آن وزارتخانه بابت تامین خدمات مصرف شده بود.

وی با بیان اینکه با این ارقام تامین خدمات زیربنایی به طور کامل انجام نمی‌شود تاکید کرد که پیگیری‌ها برای اختصاص مبلغی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه دارد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در ادامه بار دیگر به فروش اراضی توسط سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید (دو زیرمجموعه‌ وزارت راه و شهرسازی) اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل‌ است اما به دلیل این‌که فاقد امکانات زیربنایی‌اند امکان تحویل آن‌ها به متقاضیان وجود ندارد بنابراین باید دست به دست هم دهیم تا این مشکل برطرف شود.

مهرآبادی با بیان اینکه ما همواره در کنار وزارت نیرو هستیم و حل مشکل خدمات زیربنایی را به طور مشترک به پیش می‌بریم در خصوص تکذیب اختصاص کمک ۲۵۰ میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی بابت تامین خدمات زیربنایی تاکید کرد: این مبلغ از محل یارانه‌های مسکن مهر کمک شده که وزارت نیرو دریافت این رقم را تایید کرده و امضای نماینده آن وزارتخانه در گزارش مشترک هم درج شده است./

نظر شما