شناسهٔ خبر: 92729 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۳۲۰ راهدار با ۲۶۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری انجام می دهند؛

اجرای فاز اول طرح راهداری محوری در بزرگراه کربلا

کرمانشاه - حمل و نقل کالا معاون راهداری استان کرمانشاه گفت: اجرای فاز اول طرح راهداری محوری در بزرگراه کربلا با هدف ایمن سازی از ورودی محور همدان- کرمانشاه تا پایانه مرزی خسروی به طول ۳۱۰ کیلومتر در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ، علی سلیمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه  گفت: به منظور انسجام در عملیات راهداری جاری و دوره ای با بسیج امکانات و نیروهای راهداری به صورت متمرکز در فاز اول محور بزرگراه کربلا از ورودی محور همدان -کرمانشاه تا پایانه مرزی خسروی به طول ۳۱۰ کیلومتر در حال انجام است.

سلیمی ادامه داد: در فاز اول این این طرح ۲۶۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری با ۳۲۰ تن از راهداران در  عملیات راهداری محوری حضور دارند.

وی در توضیح طرح محوری راهداری بیان داشت : بر اساس این طرح ضمن شناسایی نقاط نیازمند اصلاح محورهای پرتردد و شریانی به وسیله کارشناسان شناسایی و امکانات آن منطقه شامل نیروها، لجستیک و خدمات مورد نیاز تامین و به اصلاح محور پرداخته می شود.

سلیمی گفت: اقدامات انجام شده در این طرح موجب ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده‌ها شده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بستر لازم برای این طرح فراهم شده است و همکاران زحمتکش راهدار با تجمیع ماشین آلات راهداری و تجهیزات موجود در محور بزرگراه کربلا که یکی از محورهای شریانی استان است در حال انجام کار هستند.

وی افزود: اقدامات اساسی در بخش نگهداری راه شامل؛ لکه گیری، درزگیری، حذف چاله، رفع خرابی آسفالت، شانه سازی یا تعریض شانه، تسطیح حریم راه، پاکسازی شانه و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها می باشد و در بخش ایمنی راه ها اصلاح، تعمیر و رنگ آمیزی پایه تابلو ها، تجهیزات روشنایی، تکمیل و احیای خط کشی و شستشو و رنگ آمیزی ابنیه موجود است.

وی در پایان افزود: استان کرمانشاه داری ۸ هزار و ۵۱ کیلومتر راه که ۸۹۰ کیلومتر راه شریانی، ۴۱۷ کیلومتر بزرگراه و ۵۲۳ کیلومتر راه اصلی است.