شناسهٔ خبر: 92769 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد

آغاز مراحل اجرایی انعقاد تفاهم نامه سرمایه‌گذاری احداث ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره)

محمد مهدی کربلایی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از آغاز مراحل اجرایی انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری احداث ترمینال جدید این فرودگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد مهدی کربلائی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از آغاز مراحل اجرایی انعقاد تفاهم نامه و قرارداد جهت سرمایه گذاری در احداث ترمینال جدید فرودگاه بین المللی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با ظرفیت جابحایی ۲۵میلیون مسافر در سال خبر داد.

کربلائی  افزود :این ترمینال در راستای توسعه فرودگاه بین‌المللی در شهر فرودگاهی، که برابر اهداف تعریف شده قرار است در آینده به ظرفیت بالای ۹۰ میلیون مسافر در سال برسد، به عنوان فاز اول برنامه تعیین شده و ظرفیت پذیرایی ۲۵ میلیون مسافر در سال در سالنی به مساحت ٤١٠هزار متر مربع را خواهد داشت این طرح شامل باند جدید، پارکینگ ها و برج مراقبت پرواز نیز هست. 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) یادآور شد اقدامات لازم برای تهیه مستندات قراردادی و تسریع در آغاز فرآیند مطالعات ، طراحی و اجرای پروژه با همکاری سرمایه گذار با سرعت در حال انجام است و به زودی تفاهمنامه این سرمایه‌گذاری بزرگ با سرمایه گذار شناخته شده و مطرح داخلی امضا می‌شود.