شناسهٔ خبر: 92861 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر وزیر راه و شهرسازی به یزد اتفاق می‌افتد

آغاز عملیات اجرایی ۵۴۲۵ واحد مسکن طرح اقدام ملی در استان یزد/ افتتاح بزرگراه زارچ-اشکذر/ بهره‌برداری از پروژه‌های بازآفرینی شهری شهرستان مهریز

وزیر هواپیما در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یزد عملیات اجرایی احداث ۵۴۲۵ واحد مسکن ملی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شنبه هجدهم اردیبهشت، استان یزد میزبان محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی است. در این سفر یکروزه قراراست وزیر راه و شهرسازی از مسیر پروژه بزرگ راه آهن در دست احداث یزد- اقلید از نزدیک بازدید و در جهت سرعت بخشیدن به این پروژه ملی پیگیری‌های لازم انجام پذیرد.

در ادامه این سفر بزرگراه زارچ- اشکذر به طول۳۴ کیلومتر مورد بهره‌برداری قرارخواهد گرفت. از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح توسط وزیر راه و شهرسازی در این سفر در حوزه راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای می‌توان به روکش تقویتی گرم( ۱۱۷ کیلومتر)، روکش حفاظتی ( ۵۹ کیلومتر)، درزگیری (۱۹۳ کیلومتر)، لکه گیری (۲۹۶ کیلومتر) در کل مسیرهای استان یزد اشاره داشت که اعتبار هزینه شدن برای آن حدود ۴۸ میلیارد تومان اعلام شده است.

از جمله برنامه های  دیگر این سفر، آغاز عملیات ۵۴۲۵ واحد طرح اقدام ملی مسکن است برای ۵ شهر استان شامل یزد، میبد، اردکان، زارچ و اشکذر و سایر شهرستان های استان است. در این برنامه عملیات اجرایی احداث ۱۷۲۰ واحد مسکونی در سایت شهید محمد خانی یزد، ۲۰۰ واحد در فاز ۲ فاطمیه یزد، ۲۰۰ واحد در سایت دوازده امام یزد، ۱۰۰۰ واحد در آزادشهر یزد و ۶۴۵ واحد در سایر شهرستان‌های استان آغاز خواهد شد. 

 همچنین در ادامه با حضور در شهرستان مهریز پروژه‌های بازآفرینی شهری مهریز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.