شناسهٔ خبر: 92874 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی اردبیل:

رعایت مقررات ملی ساختمان در نما و ورودی های ساختمان عامل کنترل تراکم ساختمانی است

جلسه سیما و منظر شهری راه و شهرسازی اردبیل معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی اردبیل گفت: رعایت آئین نامه ها و مقررات ملی ساختمان درخصوص نماها و ورودی های ساختمان عامل کنترل تراکم ساختمانی و جلوگیری از تراکم فروشی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( اردبیل)، اولین جلسه کمیته سیما و منظر شهری استان اردبیل در امسال پیرو درخواست بازنگری مصوبه مورخ ۸۷.۹.۲۵ شورایعالی شهرسازی و معماری ایران از سوی دفتر ترویج معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش وزارت راه و شهرسازی با موضوع " ضوابط و مقررات ارتقای کیفی سیما و منظر شهری " با حضور اعضای کمیته در محل سالن جلسات شهید دادمان راه و شهرسازی اردبیل برگزار شد.

محمود حسین زاده نجار رئیس اداره معماری و بافت های واجد ارزش راه و شهرسازی اردبیل در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد سال گذشته ارائه داده و در خصوص درخواست بازنگری ضوابط و مقررات ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری در استان اردبیل توضیحاتی را برای اعضای کمیته بیان کرد.

یوسف باقرزاده معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی اردبیل نیز در ادامه این جلسه گفت: اهمیت و جایگاه کمیته سیما و منظر شهری و نحوه پرداختن به موضوعات که اساس شکل گیری جداره ها و نماهای شهری را باعث می شوند مهمترین بحث در ایجاد چهره شهری به لحاظ دید و منظر  باشد.

وی افزود: رعایت بندهای آئین نامه ها و مقررات ملی ساختمان در خصوص نماها و ورودی های ساختمان متناسب با زاویه دید انسانی نه تنها در بهبود کیفیت نماهای احداث شده موثر خواهد بود بلکه عامل کنترل تراکم ساختمانی و جلوگیری از تراکم فروشی است.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای کمیته متناسب با سیاست ها و رویکرد دستگاه های متولی نسبت به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و در خاتمه مقرر شد با ارسال نظرات استانی در راستای بومی سازی ضوابط مصوبه نسبت به شرایط و اقلیم استان تصمیمات اصلاحی و ضمانت اجرایی مدون در دستور کار بازنگری مصوبه قرار گیرد.