شناسهٔ خبر: 92880 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان عنوان کرد:

پروژه ساخت چهارخطه گردنه صلوات آباد سنندج ۸۰ درصد پیشرفت دارد

چهارخطه گردنه صلوات آباد سنندج مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ازادامه عملیات اجرایی ساخت چهارخطه گردنه صلوات آباد و پیشرفت ۸۰ درصدی آن خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(کردستان)، عرفان مرادی گفت: طرح احداث چهارخطه گردنه صلوات آباد به طول ۲۱کیلومتر بخشی از پروژه بزرگراهی سنندج –همدان است که از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و ازجمله مطالبات دیرینه مردم شریف سنندج است.

مرادی ادامه داد:  این پروژه در سه قطعه تعریف شده که قطعه اول آن به طول ۹.۲ کیلومتر تحت پیمان شرکت جهاد نصر کرمانشاه، قطعه دوم آن به طول ۵.۴ کیلومتر تحت پیمان شرکت آوا دژ و قطعه سوم آن نیز که تحت پیمان شرکت جهادنصر کردستان است ۶.۲ کیلومتر طول دارد .

وی گفت: ۱۲ کیلومتر از پروژه قبلا به بهره برداری رسیده و هم اکنون مورد استفاده بوده و ۵ کیلومتر دیگر نیز آماده آسفالت است .

مرادی خاطرنشان کرد: درمجموع ۴ کیلومتر از مسیر باقیمانده که امیدواریم با تامین منابع اعتباری لازم بتوانیم در حداقل زمان ممکن پروژه را به بهره برداری برسانیم .

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، تاکنون برای اجرای این حجم از عملیات ۶۸ و نیم میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام و بهره برداری از چهارخطه گردنه صلوات آباد ۴۰میلیارد تومان (بدون احتساب تونلهای چهارگانه) اعتبار مورد نیاز است .