شناسهٔ خبر: 92914 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر وزیر راه و شهرسازی انجام شد

افتتاح طرح بازآفرینی محله مهرپادین شهر مهریز در استان یزد

بازآفرینی مهریز طرح بازآفرینی محله مهرپادین شهر مهریز در استان یزد با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در سفر امروز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان یزد، پروژه بزرگ ساماندهی (شامل بهسازی، کف‌سازی و جداره‌سازی)  محله تاریخی مهرپادین شهر مهریز استان یزد با مساحتی بالغ بر ۴۲۰ هکتار و همچنین ۱۹ پروژه دیگر شرکت بازآفرینی شهری ایران افتتاح شد.

آسفالت معابر بافت ناکارآمد مهریز، آسفالت معابر شهرک سلمان مهریز، ساماندهی مجموعه باغ بهار مهریز، اصلاح شبکه روشنایی بافت ناکارآمد مهریز، آسفالت معابر بافت ناکارآمد امامزاده احمد ابرکوه، ساماندهی بافت محله درب قلعه ابرکوه، ساماندهی محله امامزاده احمد ابرکوه، آسفالت معابر محله شهیدیه میبد، احداث لوله‌گذاری و حوضچه شبکه آب میبد، آسفالت محله اسکان یزد از جمله این پروژه‌هاست.

همچنین آسفالت معابر بافت ناکارآمد محله کشتارگاه یزد، ساماندهی مجموعه سرو کهنسال مهریز، آسفالت معابر بافت ناکارآمد محله علی آباد میبد، ساماندهی باغ پهلوان پور مهریز، آسفالت معابر بافت ناکارآمد محله حسن آباد یزد، تهیه مصالح و تجهیز و لوله‌گذاری شبکه آب میبد، احداث پارک محله اسکان یزد، مرمت استحفاظی خانه پهلوان حسینی و نیز مرمت استحفاظی خانه صالحی از دیگر پروژه‌هایی‌ است که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی مورد بهره برداری قرار گرفت.

اسلامی در حاشیه آیین افتتاح این طرح گفت: امروز یک کار زیبا و ماندگار در استان یزد انجام شده که به خاطر آن قدردان مقامات استانی و شرکت بازآفرینی شهری ایران هستیم. این عزیزان در مهریز یک بافت تاریخی را که با ناامیدی رها شده بود احیا کردند.

وی افزود: امروز با قدم زدن در این مسیر که حدود ۴ کیلومتر بود، خدا را شاکر شدم که بازآفرینی صورت گرفته و این محل با همان شیوه ساخت‌وساز احیا شده و ما به گذشته پر افتخار خود به لحاظ معماری و شهرسازی مراجعه کردیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این کار در کمتر از ۱۰ ماه انجام شده و انشاالله فاز دوم آن نیز اجرا شود تا ما شاهد ویران شدن هسته شهرها نباشیم و زندگی به این بافت ها برگردد. بافت فرسوده باید احیا شود و مردم در آن زندگی طیب و طاهر داشته باشند.

شایان ذکر است در این بازدید مهدی عبوری، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، استاندار یزد، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی اسلامی را همراهی کردند.