شناسهٔ خبر: 92935 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد؛

آماده سازی مسیر لار -بستک برای نصب علائم و تجهیزات ایمنی

باند دوم محور لار- بستک مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از آماده سازی محدوده تنگ خور در محور لار -بستک برای نصب علائم و تجهیزات ایمنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به تشریح فعالیت های راهسازی در محور لار –بندرعباس و لار – بستک پرداخت و آخرین تحولات صورت گرفته در این دو جاده را بیان کرد.

وی اظهار داشت: کوتاه بودن مسیر برای دسترسی به بنادر لنگه، چارک، آفتاب و جزیره زیبای کیش موجب شده اهمیت جاده لار – بستک و ضرورت تکمیل باند دوم آن بیش از گذشته مورد درخواست باشد و باوجود مطالبات پیمانکار پروژه و با توجه به موقعیت ویژه تنگ خور و لزوم حذف گردنه موجود و ارتقای ایمنی ترافیک، هم اکنون عملیات آسفالت ۳  کیلومتر از مسیر، در محدوده تنگ خور به اتمام رسیده است.

شبانی تصریح کرد: با توجه به جنس جاده موجود تهیه و نصب علائم و تجهیزات ایمنی لازم برای امکان بهره برداری از محور، در دستور کار قرار دارد ولیکن، از آنجا که تهیه کلیه اقلام ایمنی، نیازمند تأمین نقدینگی می باشد، با پیگیری های صورت گرفته  نسبت به تهیه و نصب علائم و تجهیزات ایمنی مورد نیاز محور، برای بهره برداری از آن صورت کرفته است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در محور لار – بندرعباس خاطر نشان کرد: ۱۸ کیلومتر از این محور تحت پیمان می باشد که حدود ۹ کیلومتر آن، آماده آسفالت است، اما با توجه به موقعیت خاص پل بست فاریاب، که در میانه این مقطع ۹ کیلومتری واقع می باشد، ابتدا اتمام پل دارای اولویت اساسی است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان علت نبود سیمان را از دلایل توقف برای تکمیل پل موصوف تا اوایل اردیبهشت، دانست و افزود : ضمن مکاتبه با فرمانداری ویژه لارستان و معرفی پیمانکاران به کارخانجات سیمان، مشکل تأمین سیمان، مرتفع و عملیات اجرایی مجدداً آغاز شده است.

شبانی با اشاره به اینکه صرف نظر از توان مالی پیمانکار، با در نظر گرفتن الزامات فنی و اجرایی در کارهای بتنی، پیش بینی می شود عملیات احداث پل مذکور، تا اواخر مردادماه به طول بیانجامد، ادامه داد: بدیهی است پس از تکمیل پل، اتمام عملیات آسفالت و بهره برداری از قطعه ۹ کیلومتری موصوف، میسر می شود.