شناسهٔ خبر: 92991 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در قالب احداث ۱۱۰ نمازخانه بین راهی کشور به انجام رسید؛

پیشرفت ۸۰ درصدی در ساخت ۲ باب نمازخانه بین راهی خراسان جنوبی 

نمازخانه بین راهی_ خراسان جنوبی.jpg معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در احداث نمازخانه های بین راهی استان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، حمید سهرابی گفت: طرح و نماد احداث ۱۱۰ نمازخانه بین راهی کشور به صورت واحد تهیه شده و به برکت نام امیرالمومنین(ع)  (عدد ۱۱۰به حساب حروف ابجد مطابق نام علی (ع) است) ۱۱۰ نمازخانه بین‌راهی به تصویب رسیده و عملیات اجرایی تعدادی از این نمازخانه‌ها در برخی استان های کشور آغاز شده است.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: در سفر وزیر راه و شهرسازی در دهه فجر سال گذشته، عملیات اجرایی ۲ باب از این ۱۱۰ نمازخانه ها به صورت پایلوت در استان آغاز شد. 
وی در ادامه گفت: طی بازدیدی که با حضور کاظم قلاسی ناظر عالی و علی چینی زاده کارشناس معماری دفتر فنی ستاد مرکزی سازمان راهداری صورت گرفت، روند احداث نمازخانه های استان بررسی و طی جلسه ای با اسداله جلال زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان راهکارها و نقطه نظرات اجرایی در تسریع اتمام عملیات ساخت بیان شد.
پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی نمازخانه های بین راهی استان 
سهرابی با اشاره به ویژگی های بارز نمازخانه های بین راهی افزود: از ویژگی های بارز این پروژه می توان به اجرای نمای واحد در کل کشور، بهره گیری از الگوها و نماد های معماری ایرانی اسلامی و تلاش در جهت اجرای هرچه سریع تر آن اشاره کرد.
  معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: دو نمازخانه بین راهی استان در محور قاین-بیرجند و طبس-اصفهان واقع شده که نمازخانه قاین-بیرجند (گردنه خونیک) با پیشرفت ۸۰ درصد آماده بهره برداری است.