شناسهٔ خبر: 93000 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد؛

تشکیل جلسه کمیته عالی انطباق استان قزوین برای توسعه دائمی شهرهای زیر پنجاه هزار نفر

index1.jpg معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اعلام کرد: جلسه کمیته عالی انطباق استان در راستای جزء ۶ بند ب ماده ۳۱ قانون توسعه دائمی شهرهای زیر پنجاه هزار نفر تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، لیدا معروفی با اشاره به برگزاری این جلسه به صورت ویدئو کنفرانسی با دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و با حضور فرخزاد معاون عمرانی استاندار، مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی و شهرداران مربوطه عنوان کرد: بنا بر این مصوبه شهرهای زیر پنجاه هزار نفر که در استان دارای طرح جامع تفصیلی مصوب هستند می‌توانند در چارچوب سیاست‌های ابلاغی شورای عالی درخواست الحاق و یا بازنگری نسبت به طرح هادی شهرستان را ارائه بدهند.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی افزود: درخواست این شهرها با طی کردن روال مربوطه در استان به کمیته انطباق شورای عالی به جهت بررسی و تصویب ارائه می شود.

معروفی بیان داشت: در همین راستا ۱۴ شهر از شهرهای استان این درخواست را در سال گذشته به دبیرخانه کارگروه ارائه کردند که امروز چهارمین جلسه کمیته انطباق استان قزوین برگزار شد.
 معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در جلسه امروز درخواست ۳ شهر از شهرهای استان شامل شهرستان های بوئین زهرا، ارداق، دانسفهان، مطرح شد و روال بررسی درخواست یک شهر دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.