شناسهٔ خبر: 9316 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

احمدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

قرارداد خرید لوکوموتیو از مپنا در جهت اقتصاد مقاومتی است/تمام مجوزهای لازم اخذ شد/هیچ خدشه‌ای به قرارداد وارد نیست

بابک احمدی معاون ناوگان شرکت راه آهن خرید دستگاه لوکوموتیو مسافری از مپنا را همسو با اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: تمام مجوزهای لازم برای اجرای این قرارداد اخذ شد و هیچ خدشه‌ای به قرارداد وارد نیست.

بابک احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره موضوع خرید لوکوموتیو از شرکت مپنا گفت: در سال‌های ابتدایی دولت قبل قرارداد خرید با شرکت مپنا منعقد شد؛ پس از امضای این قرارداد اصلاحیه‌ای آمد که این اصلاحیه باید مراتب و مجوزهای قانونی خود را اخذ می‌کرد ولی این مسئله چندین سال بلاتکلیف بود.

معاون ناوگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: در این دولت با هدف استفاده از ظرفیت و توان داخلی موضوع خرید دستگاه لوکوموتیو مسافری از مپنا دنبال و مراحل قانونی طی و مجوزهای لازم اخذ شد در واقع قرارداد از حالت بلاتکلیفی رهایی یافت و وارد مرحله اجرایی شد.

وی با یادآوری اینکه دلیل پیگیری اجرای این قرارداد از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران شرایط تحریمی و استفاده بیشتر از توان مهندسی داخلی و اقدامی در جهت اقتصاد مقاومتی بود٬ ادامه داد: طبق این قرارداد تعداد ۱۲۰ دستگاه لوکوموتیو در داخل کشور تولید می‌شود که این تولیدات در راستای بومی‌سازی صنعت ریلی کشور است به همین منظور نیز برای ساخت این تعداد لوکوموتیو کارخانه بسیار مجهزی در مپنا راه اندازی شد.

این مقام مسئول در شرکت راه آهن با بیان اینکه اصلاحیه این قرارداد نیز به دلیل برخی مشخصات فنی در خصوص لوکوموتیوها تدوین شده بود٬ گفت: این قرارداد پس از طی تمام مراحل قانونی خود برای اجرا ابلاغ شد و هیچ خدشه‌ای نمی‌توان به آن وارد کرد و تمام مستندات نیز در این باره موجود است./

نظر شما