شناسهٔ خبر: 9317 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیرراه: بازسازی جاده سومار از اولویت‌‌های کاری این وزارتخانه است

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: مرمت، بهسازی و بازسازی جاده دسترسی شهرستان گیلانغرب به سومار در صورت تبدیل بازارچه سومار به مرز رسمی بعنوان یک جاده شریانی مهم در اولویت کاری این وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا داوود کشاورزیان روز شنبه در بازدید از جاده گیلانغرب به سومار افزود: بررسی لازم بمنظور بهسازی و روکش آسفالت جاده مواصلاتی گیلانغرب به سومار و همچنین تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: در صورت تبدیل بازارچه سومار به مرز رسمی و مرمت و بازسازی جاده منتهی به این بازارچه روند صادرات کالا تسریع می یابد و مشکلات فراروی این بخش نیز رفع خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز گفت: با بررسی های صورت گرفته بر روی سه مسیر منتهی به بازارچه مرزی سومار، محور زله زرد مناسب ترین محور شناخته شده و تلاش می شود تا با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی مرمت و بازسازی جاده منتهی به بازارچه سومار در دستور کار قرار گیرد.

عبدالله بهادری اظهار کرد: همچنین عملیات اجرایی طرح بهسازی و تعریض جاده منتهی به دهستان ویژنان از توابع شهرستان گیلانغرب نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اعتبار لازم بمنظور روکش آسفالت جاده اسلام آباد به گیلانغرب بطول ۸۷ کیلومتر تامین شده و عملیات اجرایی این طرح نیز حداکثر تا دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

فتح الله حسینی از تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای روکش آسفالت سه جاده گیلانغرب به قصرشیرین، گیلانغرب به سرپل ذهاب و گواور به سرپل ذهاب در مجموع بطول ۹۵ کیلومتر خبرداد و گفت: عملیات اجرایی دو پروژه گیلانغرب به قصرشیرین و گواور به سرپل ذهاب هم اکنون آغاز شده و مسیر گیلانغرب به سرپل ذهاب نیز بزودی اجرایی خواهد شد.

شهرستان گیلانغرب واقع در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت ۵۱۰ کیلومتر راه دارد که ۳۱۰ کیلومتر آن راه های اصلی و بقیه راه های فرعی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر یک روزه به شهرهای غرب استان کرمانشاه از بازارچه مرزی پرویزخان قصرشیرین، کمربندی شرقی، قطعه چهارم بزرگراه کربلا در خسروآباد محدوده کرند غرب به اسلام آباد غرب ، قطعه هفت بزرگراه کربلا در حوالی روستای حبیب وند و ایجاد زیرگذر در این روستا بازدید کرد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل راه و شهرسازی، پایانه ها و حمل و نقل استان و مدیرکل دفتر فنی استانداری، فرمانداران و مسوولان دستگاه های اجرایی ذیربط شهرهای غربی استان کرمانشاه معاون وزیر راه و شهرسازی را در این بازدید همراهی کردند.

نظر شما