شناسهٔ خبر: 93207 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

افتتاح رسمی پروژه نصب DVOR/ DME فرودگاه اروميه/ تحقق افزايش ايمنی و کاهش حدود هشت دقيقه‌ای زمان پرواز

افتتاح در مراسمي با حضور وزير راه و شهرسازی و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران پروژه نصب DVOR/ DME فرودگاه اروميه رسما افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم افتتاح سامانه کمک ناوبری DVOR/DME فرودگاه ارومیه که امروز برگزار شد، در سخنانی عنوان کرد: سامانه کمک ناوبری DVOR/DME از پیشرفته ترین و جدیدترین سامانه‌های هدایت هواپیماست که به خلبان کمک می‌کند فاصله هواپیما تا فرودگاه را شناسایی کند. با نصب این سامانه ضمن افزایش سطح ایمنی پرواز طول زمان پرواز حدود هشت تا ۱۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: این سامانه کمک ناوبری جدید و پیشرفته دقت عمل و سطح خدمات بالایی دارد.

وی هزینه اجرای این پروژه را ۱۸۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پس از خریداری سامانه به دلیل تحریم، در نصب آن دچار مشکل شدیم که با همت و تلاش متخصصان داخلی توانستیم آن را نصب کنیم. عملیات وارسی پروازی آن نیز با موفقیت انجام شده و امیدواریم بتواند سرویس مطلوبی را ارایه دهد.

امیرانی: اجرای ۲۸ طرح پروازی بر دستگاه DVOR/DME فرودگاه ارومیه

همچنین محمد امیرانی، عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سخنانی با اشاره به انجام تمام عملیات نصب و راه اندازی این سامانه توسط متخصصان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی و کارشناسان فرودگاه ارومیه گفت: ۲۸ طرح پروازی بر روی این دستگاه پیاده شده است که شامل ۱۰ SID، ۱۲STAR، ۳VOR/DMEILS و ۳VOR/DME می شود.

امیرانی افزود: دستگاه قدیمی ۳۰ سال عمر داشت و هزینه نگهداری آن بالا بود. دستگاه جدید دارای مانیتورینگ است و بهره‌وری بالایی دارد.

در این مراسم همچنین از دست اندرکاران نصب و راه اندازی سامانه کمک ناوبری فرودگاه شهید باکری ارومیه قدردانی شد.