شناسهٔ خبر: 93239 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعیین تکلیف ۸۱ طرح در جلسه گروه کاری تلفیق زیربنایی استان اصفهان

گروه کاری تلفیق زیر بنایی استان اصفهان جلسه گروه کاری تلفیق زیربنایی اصفهان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار و ضمن بررسی ۸۱ پرونده در سطح استان، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، جلسه گروه کاری تلفیق زیربنایی با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد و پرونده‌های گروه كاري طرحهاي وابسته كشاورزي احاله شده به گروه كاری تلفیق، پرونده‌های گروه‌كاری طرحهاي وابسته كشاورزی و موارد داخل و خارج حریم شهرهای استان مورد بررسی قرار گرفت.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در این جلسه پرونده‌های گروه كاری طرحهای وابسته كشاورزی احاله شده به گروه كاری تلفيق شامل پنج مورد از موارد خارج حريم شهرهای (شاهين‌شهر و ميمه، خوروبيابانك و چادگان) و یک مورد از موارد داخل حريم شهر اصفهان مطرح و بررسی شد.  

وی با بیان اینکه ۶۰ مورد از پرونده های مطرح شده مربوط به گروه كاری طرحهای وابسته كشاورزی بود اذعان داشت: این پرونده‌ها شامل موارد داخل حريم ۳۸ شهر استان و موارد خارج حريم ۲۲ شهر استان بودند.  

قاری‌قرآن ادامه داد: ۴ مورد از موارد مطروحه در این جلسه مربوط به موارد داخل حریم شهر اصفهان و ۱۱ پرونده دیگر نیز مربوط به موارد خارج حريم شهرستان‌های اصفهان، سمیرم، نایین و کاشان بود که مورد بررسی قرار گرفتند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از موارد مهم مطرح شده در این جلسه، طرح سند بهسازی و نوسازی صنعت آجر استان شامل پهنه‌بندی، استقرار و سیاست‌گذاری اجرایی و مدیریتی بود.  

وی افزود: این طرح جهت ساماندهی وضعیت کوره‌های آجر پزی استان و ارائه برنامه و طرح برای نوسازی کوره ها و تبدیل کوره‌های قدیمی و سنتی به کوره‌های به روز که در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی اثر بسیاری داشته و همچنین کمک شایانی به رشد صنعت آجر استان می کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  

گفتنی است: در این جلسه تعیین کاربری مجموعه ها و مراکز ورزشی – تفریحی، احداث پارک علم و فناوری سلامت واقع در اراضی محور اصفهان –بهارستان موسوم به اراضی روستای گچی نیز مطرح و رسیدگی شد.