شناسهٔ خبر: 93252 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آغاز به کار نمایشگاه اینوتکس با حضور بیش از ۱۸۰۰ شرکت/ بازدید رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از دهمین دوره نمایشگاه اینوتکس

بازدید رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در اولین روز از برگزاری دهمین دوره نمایشگاه اینوتکس، از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی روز گذشته ۲۸ اردیبهشت در اولین روز از برگزاری دهمین دوره نمایشگاه اینوتکس، از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.

محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که به نمایندگی از سوی وزیر راه و شهرسازی در این نمایشگاه حضور داشت، ضمن حضور در آیین افتتاحیه، از مجموعه دستاوردهای تخصصی و محصولات و خدمات فناورانه ارائه شده در این نمایشگاه بازدید کرد.

در این مراسم معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در خصوص نقش پررنگ فناوری و دانش در حال و آینده صنعت و همچنین نقش حیاتی آن در دوران پاندمی کرونا صحبت و ابراز امیدواری کرد که با از بین رفتن فراگیری این ویروس، سال آینده بتوان نمایشگاه اینوتکس به صورت کامل‌تر و به صورت حضوری برگزار شود.

ستاری در افتتاحیه دهمین دوره اینوتکس بیان کرد: محدودیت‌های به وجود آماده بر اثر کرونا، باعث پیشرفت‌هایی در زمینه نوآوری و فناوری شده است. از جمله در حوزه بیوتک که دیدیم مواد اولیه دارویی در همین ایران تولید شد و هم‌اکنون چند شرکت دانش‌بیان در حال تولید و تست واکسن ویروس کرونا هستند.

وی افزود: نگاه تمسخرآمیز به فناوری از بین رفته است و اولویت اول هر دولتی شده است. فناوری اقتدار، اقتصاد، فرهنگ و پایه توسعه هر کشوری است و ایران هم از این قائده مستثنا نیست. این نکته را می‌توان در پارک فناوری پردیس که در آن حضور داریم مشاهده کرده که میزبان بیش از ده هزار میلیارد تومان سرمایه‌‌گذاری جدید بوده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان سخنانش افزود: این سرمایه‌گذاری روی جوانان و مغزهاست و امیدواریم در کنار این سرمایه‌گذاری‌ها، همکاری محلی نیز شکل بگیرد. در حقیقت توسعه شهر پردیس یک توسعه دانش‌بیان است و امیدواریم با افزایش کمک و سرمایه‌گذاری شرکت‌ها، وضعیت بهتر شود. اکنون دیگر فعالین اقتصادی ما را به حساب می‌آورند؛ اکنون به موقعیتی رسیدیم که هر کسی بخواهد در اقتصاد فعالیت کند، باید به شما احترام بگذارد.

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، خاطرنشان می شود دهمین دوره رویداد اینوتکس امروز ۲۸ اردیبهشت‌ماه با حضور «سورنا ستاری»، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و «علی اکبر صالحی»، معاون رئیس‌جمهور در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

در دهمین دوره نمایشگاه، اینوتکس بیش از ۳۰۰ استارت آپ، شرکت فناور و دانش بنیان، شتابدهنده و مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک فناوری و... به ارائه جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه خود به بیش از ۲۰ هزار نفر بازدیدکننده حضوری و آنلاین خواهند پرداخت. استیج عمومی اینوتکس، استیج تخصصی اینوتکس (ایستگاه آینده)، اینوتکس پیچ، کافه سرمایه اینوتکس، اینوجوان و تجربه فناوری، برخی از بخش‌های جانبی و رویدادهای این دوره از نمایشگاه است.

دهمین دوره نمایشگاه اینوتکس که با هدف تقویت ارتباط میان فناوران و شرکت های دانش بنیان با سرمایه گذاران و متقاضیان فناوری از امروز آغاز به کار کرده است، ۳۱ اردیبهشت ماه به کار خود پایان خواهد داد.