شناسهٔ خبر: 93341 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت

آمادگی ایران برای احداث راه‌آهن هرات-مزارشریف/ افتتاح ۱۰۰۰ کیلومتر راه آهن تا پایان دولت تدبیر و امید/  اضافه شدن ۱۸۰۰ دستگاه واگن و لکوموتیو در دو سال اخیر به ناوگان ریلی کشور/ آغاز عملیات احداث راه‌آهن شلمچه-بصره در یک ماه آینده

ورود لوکوموتیو به محل سوختگیری در راه آهن تهران از اهم اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی در هفته‌ای که گذشت می‌توان به آمادگی ایران برای احداث راه‌آهن هرات-مزارشریف، افتتاح ۱۰۰۰ کیلومتر راه آهن تا پایان دولت تدبیر و امید، اضافه شدن ۱۸۰۰ دستگاه واگن و لکوموتیو در دو سال اخیر به ناوگان ریلی کشور و آغاز عملیات احداث راه‌آهن شلمچه-بصره در یک ماه آینده اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

اعلام آمادگی ایران برای احداث و تکمیل راه آهن هرات- مزارشریف 

مشاور وزیر راه و شهرسازی در تشریح پروژه‌های مهمی که قرار است با سرمایه‌گذاری ایران در افغانستان اجرا شود، گفت: پروژه راه‌آهن هرات- مزارشریف در شمال افغانستان، از پروژه هایی است که در برنامه سرمایه گذاری و تکمیل توسط شرکت‌های ایرانی است. این مسیر ریلی می‌تواند ارتباط ریلی ایران را به آسیای میانه و کشور چین، فراهم کند. طول این راه آهن ۶۵۶ کیلومتر است. از طریق رسمی اعلام آمادگی شده است که این راه آهن با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران اجرا شده و به بهره برداری برسد. برآورد اجرای این پروژه ۲.۲ میلیارد دلار است. (باقی این خبر را اینجا بخوانید)

تاکید وزارت راه و شهرسازی بر شهرسازی ریل پایه

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهتمام این وزارتخانه برای توسعه شهرسازی ریل‌پایه از اتمام طرح سیگنالینگ متروی هشتگرد خبر داد. (باقی این خبر را اینجا بخوانید)

امضای تفاهم‌نامه با شهرداری تهران برای تکمیل فوری متروی پرند

وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهم‌نامه با شهرداری تهران برای تکمیل فوری متروی پرند خبر داد. (باقی این خبر را اینجا بخوانید)

افتتاح ۱۰۰۰ کیلومتر راه آهن تا پایان دولت تدبیر و امید

وزیر راه و شهرسازی گفت: خطوط ریلی کشور در این مدت پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. ۵ استان طبق وعده رییس جمهور به خط آهن سراسری متصل شده‌اند و استان آذربایجان غربی از جمله استان‌هایی است که این اتفاق در آن‌ها رخ داده است. در این دوره حدود ۲۵۰۰ کیلومتر به خطوط آهن کشور اضافه کردیم و همین میزان نیز در دست اجرا است که ۱۰۰۰ کیلومتر از آن در چند هفته آینده افتتاح خواهد شد. (باقی این خبر را اینجا بخوانید)

صادرات در حوزه محصولات ریلی جایگزین واردات می‌شود

وزیر راه و شهرسازی ضمن شرکت در هفتمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن، بر تقویت تولید محصولات ریلی داخلی و جایگزینی صادرات بر واردات در حوزه محصولات ریلی، تاکید کرد. (باقی این خبر را اینجا بخوانید)

متروی تهران به متروی شهرک‌های اقماری هشتگرد و پرند متصل می‌شود

شهردار تهران اصلی‌ترین راهبرد شهرداری تهران را برای حل دو چالش آلودگی هوا و ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی برشمرد. (باقی این خبر را اینجا بخوانید)

 اضافه شدن ۱۸۰۰ دستگاه واگن و لکوموتیو در دو سال اخیر به ناوگان ریلی کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: ذوب‌آهن ما امسال توانسته ریل خود را صادر کند و مشتری صادراتی هم یافته است و ما باید و می‌توانیم به قطب صادر کننده صنعت ریلی تبدیل شویم. (باقی این خبر را اینجا بخوانید)

آغاز عملیات احداث راه‌آهن شلمچه-بصره در یک ماه آینده

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی احداث محور ریلی شلمچه به بصره به عنوان یکی از کریدور‌های مهم ارتباطی بین دو کشور ایران و عراق به زودی آغاز خواهد شد. (باقی این خبر را اینجا بخوانید)