شناسهٔ خبر: 93458 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باحضور دستگاه های خدمات رسان جاده ای استان برگزار شد؛

مانور لحظه صفر مدیریت حوادث ترافیکی در فارس

مانور حوادث ترافیکی در آخرین روز از هفته جهانی ایمنی حمل و نقل، مانور لحظه صفر مدیریت حوادث ترافیکی برون شهری با حضور دستگاه های خدمات رسان و امداد رسان جاده ای فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، در آخرین روز از هفته جهانی ایمنی حمل و نقل، مانور لحظه صفر مدیریت حوادث ترافیکی برون شهری با حضور دستگاه های خدمات رسان و امداد رسان جاده ای استان فارس برگزار شد.

 علیرضا امیری با اعلام این خبر گفت: این مانور به منظور سنجش توان عملیاتی دستگاه های خدمات رسان جاده ای و بررسی نحوه هماهنگی این ارگان ها در لحظه وقوع حوادث ترافیکی برگزار شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس اظهار داشت: در این مانور با ایجاد صحنه ساختگی برخورد عابر پیاده با خودرو سواری در محور شیراز- سروستان، تماس تلفنی با نیروی انتظامی برقرار، سپس ۱۱۰ به سایر ارگان های خدمات رسان جاده ای اطلاع رسانی لازم را بعمل آورد و همزمان مسئولان این دستگاه ها در مرکز مدیریت راه های استان فارس عملکرد هر بخش را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

امیری در پایان خاطر نشان ساخت: مدیریت صحنه حوادث ترافیکی از اهمیت بالایی در حوادث ترافیکی برون شهری برخوردار است که هماهنگی بین ارگان ها و دستگاه های خدمات رسان و امداد رسانی جاده ای در این بخش می تواند بسیار اثر گذار باشد.​