شناسهٔ خبر: 93491 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون ایمنی راه های استان مطرح شد؛ 

نیاز به اعتبار ۲۸۹ میلیارد تومانی برای جاده های روستایی و فرعی استان سمنان

کرمانشاه - راه روستایی مدیرکل راه وشهرسازی شرق سمنان در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان از اعتبار ۲۸۹ میلیارد تومانی مورد نیاز برای ساخت و تکمیل جاده های روستایی و فرعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(شرق سمنان)، امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان سمنان اظهار داشت: براساس آمار ۲۸۹ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تکمیل جاده های روستایی و فرعی مصوب شد که با جذب این اعتبار بسیاری از مشکلات راه های فرعی و روستایی شرق استان برطرف خواهد شد.

در ادامه این جلسه عمیدی خسارات وارد شده به محور های شرق سمنان را با توجه به بارش های گذشته و جاری شدن سیل ارائه و بیان کرد: در مجموع در یک هزار و ۸۳۷ کیلومتر از محورهای ارتباطی شرق استان سمنان عملیات برف روبی، جلوگیری از انسداد و بازگشایی راه های انسداد شده ناشی از برف و باران خدمت رسانی انجام شد و براساس ارزیابی‌های انجام شده ۶۳ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی  ماشین آلات راهداری شرق استان سمنان در این مقطع در نظر گرفته شده است.

در پاییز و زمستان سال گذشته ۱۲۱ ساعت در حوزه راه و شهرسازی شرق استان سمنان بارش برف، ۲۹۳ ساعت بارش باران و در ۶۸ ساعت هم کولاک گزارش شد که از ۲۵۸ دستگاه ماشین آلات راهداری در پاییز و زمستان ۹۹ برای برف روبی، بازگشایی محورهای مسدود شده و جلوگیری از انسداد راه‌ها ناشی از برف و کولاک شدید در شرق استان سمنان مورد استفاده قرار گرفت.

برای حفظ ایمنی جاده‌های استان سمنان در پاییز و زمستان سال گذشته در زمان برف و باران و کولاک، ۳۷۶ نیروی انسانی در شرق استان سمنان فعالیت داشتند.

همچنین در زمان برف و کولاک پاییز و زمستان سال ۹۹ افزون بر ۶۸۶ تُن نمک و شِن برای بازگشایی راه های مسدود شده استفاده شد.