شناسهٔ خبر: 93495 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

درج شناسه شمس در مکاتبات اداری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با هدف کاهش جعل مکاتبات اداری و افزایش سرعت ثبت مکانیزه شناسه شمس ( شناسه ملی سند) در مکلنبات اداری عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: مطابق بخشنامه شماره ۱۱۰۷۱۸ نهاد ریاست جمهوری مورخه ۹۸/۹/۳ و همچنین در راستای اجرای بخشنامه شماره ۱۷۳۹۸۳۶ سازمان اداری و استخدامی کشور درج شناسه ملی سند ( شناسه شمس)به مکاتبات و اسناد دولتی برای تمامی دستگاه‌های اجرایی الزامی شده است که این شناسه به صورت QR code  بر روی نامه ها چاپ خواهد شد که طی هفته جاری ( از ابتدای خردادماه) این موضوع عملیاتی شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش چشمگیر بروز جعل در مکاتبات، افزایش سرعت و ایجاد سهولت در ثبت مکانیزه مکاتبات و ایجاد شناسه یکتا و قابل پیگیری عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تعامل و پیگیری دو حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و اداره فن آوری اطلاعات را در این اقدام مهم ارزشمند و قابل تقدیر عنوان کرد.

محبت خواه در ادامه با تاکید بر اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران جزو استان‌های پیشرو در این اقدام مهم بوده است، گفت: یکی از مشکلات و دغدغه های همیشگی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها به خصوص در حوزه املاک و حقوقی جعل مکاتبات و نبود اقلام کنترل کافی نبوده است که با اقداماتی همچون درج شناسه شمس و بهره‌گیری از مهرهای برجسته غیرقابل جعل قابلیت پیگیری دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان از ایجاد امکان استعلام برخط مکاتبات (پروژه آینده اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) خبر داد و گفت: از حقوق شهروندان و بیت‌المال با قدرت در برابر جاعلان دفاع خواهیم کرد.