شناسهٔ خبر: 93538 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توزیع ۱۶۰ کلاه ایمنی بین موتورسواران جنوب سیستان و بلوچستان

کلاه ایمنی معاون‌ حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از توزیع ۱۶۰ کلاه کاسکت بین موتورسواران جنوب این استان همزمان با هفته جهانی ایمنی راه ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، علی قبا اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل جنوب استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت سوار است که همواره در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی توسط کارشناسان این اداره کل اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین ۵۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر و ۵۳ شرکت حمل و نقل عمومی جاده ای نیز همزمان با هفته جهانی ایمنی راه در محدوده تحت پوشش این اداره کل در قالب طرح کنترل و نظارت مورد بازدید قرار گرفتند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان اجرای مانور مشترک، توزیع ۱۰۰ عدد کیف در مدارس حاشیه راه ها و مرکز معاینه فنی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای را از دیگر اقدامات در هفته جهانی ایمنی راه ها در جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که این اداره کل تمام اهتمام خود را برای ارتقای فرهنگ ترافیکی و کاهش تصادفات رانندگی بکار بسته است.