شناسهٔ خبر: 93542 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

احتمال وقوع سیلاب در برخی نقاط کشور/ کاهش کیفیت هوا در تهران و جنوب غرب کشور

سيلاب کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد از احتمال وقوع سیلاب در برخی نقاط کشور خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جاده‌های کشور را برای امروز چهارم خرداد اعلام کرد.

رفیعی گفت: امروز در شمال غرب، غرب، مناطقی از جنوب غرب کشور، غرب اصفهان، شمال فارس، ارتفاعات کرمان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران و همچنین در استان‌های گیلان، مازندران و به ویژه شرق گلستان در ساعات بعداز ظهر رگبار و رعد‌وبرق و وزش باد‌های شدید موقتی رخ خواهد داد. شدت بارش‌ها امروز در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان خواهد بود که احتمال بارش تگرگ را نیز برای این مناطق پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه به تدریج از میزان بارش‌ها در مناطق شمال غرب و غرب کاسته شده و بارش‌ها در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق کشور و همچنین استان‌های همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت. شدت بارش‌ها فردا در استان مازندران است. همچنین فردا در استان‌هایی که در نوار شمالی کشور واقع شده‌اند کاهش نسبی دما رخ داده و  روز پنجشنبه در شرق و جنوب شرق کشور پدیده غالب وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک خواهد بود.

رفیعی افزود: امروز در جنوب غرب کشور و امروز و فردا  در تهران احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد. آب های خزر از بعد از ظهر امروز تا روز چهارشنبه  و آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره بارش‌های اعلام شده برای امروز گفت: امروز به ویژه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، همینطور اردبیل، زنجان، کردستان و شمال کرمانشاه احتمال وقوع پدیده‌هایی چون بالا آمدن ناگهانی سطح آب، برخورد صاعقه، سیلاب و آب گرفتگی معابر عمومی، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی افزود: آسمان تهران امروز نیمه ابری بوده، در بعضی ساعات افزایش ابر گاهی وزش باد و رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد. حداکثر دمای تهران 32 درجه بالای صفر است و فردا صبح حداقل دما در تهران به 21 درجه بالای صفر خواهد رسید.