شناسهٔ خبر: 93543 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد:

بهره برداری از سیلوی مکانیزه غلات در بندر امیرآباد/ ظرفیت پذیرش و نگهداری غلات در بندرامیرآباد به ۲۶۰ هزار تن رسید

محمدعلی اصل سعیدی‌پور با تکمیل و بهره برداری از فاز اول پروژه احداث سیلوی مکانیزه غلات به میزان ۲۵ هزار تن توسط بخش خصوصی، ظرفیت پذیرش و نگهداری غلات در بندرامیرآباد به ۲۶۰ هزار تن افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی اصل سعیدی‌پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد یکی از اهداف این بندر در توسعه زیرساخت‌ها را افزایش ظرفیت پذیرش و نگهداری کالا با مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: با توجه به چشم انداز مناسبی که در زمینه تخلیه و بارگیری، نگهداری و ترانزیت غلات در بندر امیرآباد وجود دارد، این بندر به عنوان هاب غلات شمال کشور توانسته است سرمایه گذاران زیادی را در حوزه‌های نگهداری غلات و کالاهای اساسی  جذب کند.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از فاز اول پروژه احداث سیلوی غلات، تصریح کرد: با اضافه شدن ظرفیت ۲۵ هزار تن در فاز اول و تکمیل این پروژه که در مجموع ۴۹ هزار تن خواهد بود، ظرفیت نگهداری غلات در سیلوها، افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: ساخت سیلو ۴۹ هزار تنی، در زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال در حال انجام است که امید می‌رود تا ۶ ماه آینده بتوان با تکمیل پروژه، کل ظرفیت عملیاتی را به بهره‌برداری رساند.

هدف از ساخت سیلوهای نگهداری غلات را برنامه ریزی در جهت افزایش ظرفیت انبارش و نگهداری کالا ، تسریع در حمل و نقل ، افزایش سفر کشتی‌های ملکی، برشمرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، سعیدی پور  یادآور شد: سال گذشته بندرامیرآباد رشد ۴۰۰ درصدی در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بندر امیرآباد داشته است.