شناسهٔ خبر: 93606 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره):

احداث باند دوم فرودگاه امام خمینی (ره) ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ نصب سامانه جدید ILS در دستور کار است

محمد مهدی کربلایی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از پیشرفت ۷۰ درصدی احداث باند دوم این فرودگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی کربلایی، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشست خبری که در محل این شرکت برگزار شد با اشاره به احداث باند دوم فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: احداث این باند اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: تکمیل باند دوم فرودگاه در برنامه توسعه فرودگاه و همزمان با احداث فاز اول ترمینال جدید پیش بینی شده است. اما با توجه به برنامه ریزی برای احداث واحدهای MRO (تعمیر، نگهداری و اورهال هواپیما)، سعی داریم باند جدید را زودتر به بهره برداری برسانیم تا امکان استقرار این واحدها در اطراف باند جدید فراهم شود. 

کربلایی با اشاره به لزوم نوسازی مداوم تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه افزود: به زودی سامانه ILS Cat II بر روی باند اصلی فرودگاه نصب خواهد شد. همچنین سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه امکانات ایمنی فرودگاه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) سپس به برنامه ریزی برای احداث ترمینال جدید در فرودگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مذاکراتی برای تامین مالی احداث این ترمینال انجام شده و اکنون در مرحله عقد قرارداد قرار داریم.

وی ادامه داد: پس از احداث ترمینال سلام، ظرفیت فرودگاه به ۱۰ تا ۱۲ میلیون مسافر در سال رسید. این یک دهم ظرفیت برنامه‌ریزی شده برای فرودگاه است، بنابراین تلاش داریم با احداث ترمینال جدید، این ظرفیت را افزایش دهیم. ظرفیت فاز اول ترمینال جدید ۲۵ میلیون مسافر در سال است که احداث آن ظرفیت کل فرودگاه را به ۳۵ تا ۴۰ میلیون مسافر در سال می‌رساند.

کربلایی در مورد آخرین وضعیت راه‌اندازی ایرتاکسی در فرودگاه امام خمینی (ره) نیز گفت:‌ با یک شرکت هواپیمایی برای ایجاد ایرتاکسی قرارداد منعقد و زمین نیز به این شرکت واگذار شده است، البته در قرارداد این موضوع دیده شد که مجوز لازم را از سازمان هواپیمایی بگیرند و فعلاً ناوگان را تأمین کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: این شرکت هواپیمایی از ایرلاین‌های مطرح کشور اما با ابعاد کوچک است.