شناسهٔ خبر: 9366 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت مديره نظام‌مهندسي استان البرز:

رای‌گيری انتخابات الكترونيكی شود/ امكان حضور قانونی كانديداها در زمان شمارش آراء فراهم آید

سازمان نظام مهندسی ساختمان عضو هیئت مديره نظام مهندسی استان البرز با تاكيد بر امكان حضور قانونی كانديداها در زمان شمارش آرا گفت: در صورت الکترونیکی شدن رای‌گيری انتخابات نظام مهندسی الكترونيكی شود امكان خطا برچيده می‌شود.

كامیار بیات‌ماكو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره كاستی‌‌های دوران پیشین انتخابات نظام‌مهندسی در استان‌های تهران و البرز گفت: هیئت‌های اجرایی نظارت در انتخابات نظام مهندسی عموما به گروه‌های كاندیدای انتخابات وابستگی دارند كه این موضوع مشكلات بی‌شماری را ایجاد می‌كند در حالیكه اساسا نباید كاندیدا با هیئت اجرایی ارتباطی از نوع تبلیغاتی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی استان كرج افزود: در انتخابات پیشین البرز تبلیغات هیئت‌ اجرایی برای كاندیداها مشكلات زیادی را ایجاد كرد كه تبعات آن تا به امروز نیز باقی است. به همین خاطر نیز هیئت‌های اجرایی نظارت بر انتخابات نظام مهندسی باید كاملا عاری از هواداران و وابستگان به كاندیداهای انتخاباتی باشند.

بیات ماكو ادامه در بیان پیشنهادات خود گفت: كاندیداها باید حق داشته باشند خود یا نماینده‌ای از طرف خود را مشخص كنند و در هنگام شمارش آرا از ابتدا تا مشخص شدن نتیجه نهایی در پای صندوق‌های رای حاضر باشند. نتیجه‌ای كه در انتخابات دوره گذشته استان البرز در ساعت چهار صبح داده شد با نتیجه‌ای كه چند ساعت بعد و به صورت رسمی اعلام شد كاملا متفاوت از هم بود. همان دوره نیز به دلیل درخواست مكرر كاندیداها رای‌ها بار دیگر شمارش شد كه مورد قبول اعضا واقع نشد.

وی تاكید كرد: هیئت‌های نظارت وزارت راه و شهرسازی باید به صورت جدی بر هیئت‌های اجرایی استان نظارت داشته باشند.

این عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی البرز با تاكید بر سالم برگزار شدن انتخابات كه محصول نظارت جدی است گفت: انتخابات دوره پیشین استان البرز آنقدر با اما و اگر همراه شد كه پرونده‌ای از سوی اعضای شركت كننده برای پیگیری نتایج انتخابات در بازرسی كل كشور باز شد و امیدواریم كه رسیدگی‌ها در این زمینه انجام شود.

بیات ماكو در بیان سایر پیشنهادات خود برای برگزاری بهتر انتخابات نظام مهندسی استان‌ها گفت: رای‌گیری و شمارش آراء اگر به صورت الكترونیكی انجام شده و به صورت دستی انجام نشود بسیاری از مشكلاتی كه در دوره‌های پیشین در برخی از استان‌های كشور وجود داشت برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: انتخابات نظام‌مهندسی استان‌ها به گونه‌ای باشد كه یك روز مانده به انتخابات نظام مهندسی تبلیغات كاندیداها ممنوع اعلام شود و همچنین سالن‌ها و حوزه‌‌های رای گیری در زمان رای‌گیری عاری از تبلیغات نامزدهای انتخاباتی باشد. اینكه اعضای هیئت نظارت به نفع كاندیداها تبلیغ كنند كاری حرفه‌ای و اخلاقی نیست. امید است با جدیتی كه در دوره‌های جدید شاهد هستیم این دوره از انتخابات با آرامش بیشتری برگزار شود./

نظر شما