شناسهٔ خبر: 93677 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد:

تخصیص بیشترین اعتبارات سال ۱۴۰۰ به بهسازی روکش آسفالت راه‌های اصلی وشریانی

مهندس امانی - زنجان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:یکی ازمهمترین اولویت های سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای  نگهداری مطلوب از راه‌های اصلی وشریانی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (زنجان)، داریوش امانی در زنجان با تشریح برنامه‌های اولویت‌دار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه عمرانی اظهار کرد: یکی دیگر از اولویت‌های این سازمان در سال‌جاری ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز است  وتامین اعتبار پروژه‌های مربوط به نقاط حادثه‌خیز که ۷۰ درصد از عملیات عمرانی آن‌ها انجام شده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت  و تا پایان فعالیت دولت افتتاح می‌شوند.

وی به بازدید خود از پروژه‌های در دست انجام و اقدامات مطلوب انجام شده در سطح استان زنجان اشاره و تصریح کرد: عملیات ایمن‌سازی ۶ نقطه از بین هفت نقطه حادثه‌خیز استان که در بین پروژه‌های اولویت‌دار سازمان قرار گرفته بود انجام شده و طبق بررسی های انجام شده وبازدید میدانی امروز  یک پروژه هم تا دو ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به قرار گرفتن زنجان در کنار شاهراه‌های ارتباطی کشور ادامه داد: با توجه به اولویت‌دار بودن بهینه‌سازی شریان‌های اصلی ارتباطی کشور سال گذشته بخشی از روکش، روشنایی و نصب نیوجرسی برای جداسازی اتوبان زنجان - قزوین انجام شد که این اقدامات به ویژه در بخش روکش، لکه‌گیری و درزگیری طی سال‌جاری نیزادامه می‌یابد.

معاون وزیر راه وشهرسازی  با بیان اینکه پیگیر وضعیت آزادراه زنجان – تبریز هستیم، تصریح کرد:  بهره بردار بزرگراه زنجان- تبریز بانک ملی است و در این خصوص صورت جلسه‌ای هم وجود دارد که امیدواریم مسؤولان بانک ملی هم کمک کنند تا مشکلات این مسیر رفع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی به بازدید خود از ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اشاره کرد و گفت: تامین اعتبار برای بهسازی و همچنین نوسازی این ناوگان در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا با اجرایی شدن قرارداد با شرکت هپکو چند دستگاه ماشین‌آلات جدید در اختیار استان هم قرار خواهد گرفت.

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نگهداری مطلوب مسیرهای اصلی، شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز و ایمن سازی این نقاط و بهسازی محورهای منتهی به مرز و استان‌های مرزی و محورهای ترانزیتی را از جمله اولویت‌های کاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد و افزود: اعتبار لازم برای تحق این اهداف مد نظر سازمان قرار دارد.

امانی به دیدار خود با نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره و با تاکید بر عملکرد مطلوب این نیروها گفت: این نیروها علاوه بر انجام وظایف خود اقدام به کسب مهارت در امور دیگر کرده بودند تا در مواقع مورد نیاز از مهارت خود برای رفع مشکلات استفاده کنند.