شناسهٔ خبر: 93703 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

حذف بروکراسی اداری با راه‌انداری سامانه "سجاد" در فرآیند صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان

برنامه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از کاهش زمان استعلام مدارک تحصیلی با راه انداری سامانه "سجاد" در فرآیند صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: استعلام مدارک تحصیلی یکی از فرآیندهای زمان بر در صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان بوده است که با هدف تسریع امورات جامعه مهندسین و حذف فرآیندهای زائد و همچنین ارائه خدمات بیشتر در حوزه دولت الکترونیک سامانه سجاد راه اندازی شده است.

وی افزود: کلمه سجاد مخفف "سامانه جامع اطلاعات دانشگاهی" است، سامانه‌ای که هم اکنون در حال انجام آخرین مراحل و اقدامات نهایی است و با راه‌اندازی این سامانه بلافاصله و به صورت آنلاین استعلام مدارک تحصیلی متقاضیان از دانشگاه‌های کشور اخذ می‌شود.

محبت‌خواه گفت: سامانه مدارک صادره از سال ۱۳۹۹ به بعد را مورد استعلام قرار می‌دهد و مدارک تحصیلات قبلی همچنان باید سنتی استعلام گرفته شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهر ان افزایش خدمات دولت الکترونیک در راستای خدمت رسانی به جامعه نخبه مهندسی استان تهران را از مهم‌ترین سرفصل‌های کاری سازمان نظام مهندسی تهران و اداره کل راه و شهرسازی استان بیان کرد.