شناسهٔ خبر: 93757 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستايى سازمان راهداری صورت گرفت؛

برنامه ریزی برای انعقاد تفاهم نامه مشاركت راه و شهرسازى لارستان با خيرين راهساز

نشست خیرین راهساز در نشستى که با حضور معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستايى سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت گرفت، برای انعقاد تفاهم نامه مشاركت اداره کل راه و شهرسازى لارستان با خيرين راهساز برنامه ريزى شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لارستان)، در نشستى که با حضور مقیلی معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستايى سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شبانى مديركل راه و شهرسازى لارستان، خجسته مديريت راهدارى اين اداره كل، امام جمعه عماد شهر و خيرين راهساز و نمايندگان آنها در سالن جلسات اين اداره كل برگزار و برای انعقاد تفاهم نامه مشاركت اداره کل راه و شهرسازى لارستان با خيرين راهساز برنامه ريزى شد.

مديركل راه و شهرسازى لارستان در ابتداى اين نشست اظهار داشت: با وجود وسعت حوزه استحفاظى این اداره كل كه از ١٤ استان كشور پهناور تر، حدود ٦ الى ٧ درصد طول كل راه هاى لارستان توسط خيرين راهساز بهسازى و ارتقا يافته است .

وى افزود: نزدیک به ٢٠٠ كيلومتر راه با خيرين نيك انديش تفاهم نامه آن منعقد شده  و برنامه انعقاد تفاهم نامه مشاركت با خيرين راهساز تا ١٠ درصد طول راه هاى حوزه استحفاظى اين اداره كل برنامه ريزى شده است .

شبانى با اشاره به اينكه راه هاى اداره كل راه و شهرسازى لارستان به عنوان كريدور ارتباطى كشور، بنادر شهيد رجايى، بندر عباس، جزاير كيش و قشم و منطقه عسلويه و به عبارتى جنوب كشور به مركز كشور را به هم متصل مي كند، تصريح كرد: از همين رو شناسايى و انتخاب پروژه هاى هوشمندانه توسط خيرين در نقاطى كه ارتباط بين كريدور هاى اصلى ضعيف و اعتبارات دولتى كفايت انجام پروژه ها را نمى دهد ورود خيرين نقش بسزايى در ايمن سازى و توسعه راه هاى منطقه داشته است .

تامین قیر خیرین راهساز توسط سازمان راهداری

وى همچنین افزود: با توجه به همت خيرين و مشاركت اداره كل راه و شهرسازى لارستان و سازمان راهدارى و حمل و نقل جاده اى در اين پروژه ها تامين قير مورد نياز پروژه هاى خيرساز از جمله خواسته هاى ما برای تسريع در فرآيند اين پروژه هاست .

در ادامه مقبلى معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستايى سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بيان اينكه امروز در خدمت مردانی هستیم که از مال خود برای آرامش دیگران از خود گذشتگی می کنند، افزود: همت خيرين منطقه برای توسعه راه ها خدمات بزرگی برای سیستم حمل و نقل منطقه به حساب می آید زیرا برخی محورهای حوزه لارستان جنبه ای فرا ملی و فرا  استانی دارد و این اتفاق خدمتی برای کل مردم کشور به حساب می آید.

وى با تاكيد بر اينكه ما امروز به جایگاهی رسیده ایم که خیرین به عنوان سرمایه ملی ما از مناطقی دیگر به حوزه ساخت و بهسازی راه ها قدم نهاده اند، گفت: در چند سال گذشته خیرین در عرصه مسجد و مدرسه سازی حضور داشتند و این مملکت را از لحاظ مکان های مذهبی و آموزشی خودکفا کردند، این اتفاق همان صالحات و باقیات است که در قرآن مجید نیز به آن اشاره شده و یک اتفاق خجسته هست و خداوند ثواب این کارها را به شما خیرین اهدا می نماید.

مقبلى با اشاره به اينكه راه، امروز به عنوان شریان حیاتی هر منطقه است که هر نوع توسعه ای را در منطقه می تواند ایجاد نماید، ادامه داد: زیربنای توسعه یک منطقه راه است اگر در منطقه ای راه نداشته باشند هیچ مدرسه و مسائل اقتصادی در آن منطقه رخ نخواهد داد، اهمیت راه در زندگی امروز به عنوان زیربنای توسعه و بسیار حائز اهمیت است، هر کجا که رضایت مردم باشد قطعا رضایت خداوند نیز با آن همراه است.

وى اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور ما بحث تصادفاتی است که در راه های کشور رخ می دهد، بخشی از این تصادفات به دلیل عدم رعايت مسائل رانندگی و بخشی نیز به دلیل نقص در جاده های ماست، اگر نتوانیم به دلیل کمبود اعتبار به ایمنی و رفع نقصان راه ها بپردازیم صدمات و تصادفات را به همراه خواهیم داشت، کسانی که در تصادفات فوت یا جراحت پیدا می کنند همه این افراد منابع انسانی مملکت هستند و مملکت دچار خسران خواهد شد.

مقبلی تصريح كرد: وظیفه ما در وزارت راه و شهرسازی این است که به عنوان خط مقدم در خدمت مردم باشیم و این قول را نیز می دهیم که در خصوص بخش مالی و تامین قیر برای پروژه های خیرساز نهایت همکاری نمائیم.

اين مقام مسئول خاطر نشان كرد: از دغدغه های خیرین و مردم بحث حریم راه است که در صحبت ها بیان شد، در بحث حریم راه به دلیل ایمنی جاده برای رانندگان و مردم در برابر خطرات باید موانع رفع گردد، از طرفی بر اساس تردد و حمل و نقل یک دورنگاری نیز برای توسعه راه منطقه در نظر گرفته می شود تا در آینده توسعه راه صورت گیرد، البته حفظ حریم به معنای خراب کردن زمین های کشاورزی نیست بلکه در کنار جاده امکان کشاورزی خواهد بود زیرا تغییر کاربری کشاورزی در آینده امکان پذیر است اما ساخت و ساز بنا نباید رخ دهد.