شناسهٔ خبر: 93772 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:

راهکاری موثر برای جلوگیری از مسکوت ماندن پروه‌های عمرانی/ اول تامین اعتبار، بعد شروع پروژه

قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه هیچ پروژه‌ای را بدون تامین اعتبار آغاز نمی‌کنیم گفت: با بهره‌گیری از شعار سال، ابتدا موانع اجرای پروژه‌های عمرانی را برطرف و سپس آن را عملیاتی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در سنوات گذشته شاهد پروژه‌هایی بودیم که تعریف می شدند، کلید می خوردند و بعضا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شد اما به دلایل مختلف غیرفعال و مسکوت می‌ماندند.  

وی بیان داشت: عمده مشکل این پروژه ها مربوط به بحث عدم تامین منابع مالی آنها بود که به لطف خدا توفیق شد در سال ۹۹ تعدادی از پروژه‌های مسکوت مانده این اداره کل را با هماهنگی‌ها و پیگیری‌هایی بعمل آمده تامین اعتبار، راه‌اندازی مجدد و بهره‌برداری کنیم.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سالهای اخیر رویکرد دولت در پروژه‌های عمرانی، پایان و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی قابل توجه بود عنوان کرد: در سال گذشته مقاومت کردیم تا هیچ پروژه‌ای را بدون اعتبار شروع نکنیم، و تمرکز ما اتمام پروژه‌های اولویت‌دار بوده است تا شاهد تبعات اجتماعی عدم اجرای پروژه‌ها نباشیم. که این سیاست‌گذاری در امسال نیز مطابق با سال جهش تولید همچنان ادامه دارد.  

وی با بیان اینکه مبحث «خواستن و پیگیری» مهمترین عامل برای اجرای اقدامات موثر است گفت: قطعاً راه اندازی دوباره پروژه‌های غیرفعال می‌تواند برای جهش جدی در مسیر تولید موتور محرکی باشد.  

قاری‌قرآن افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بهره‌گیری از شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، با جدیت رفع مسائل و مشکلات پروژه‌های نیمه تمام را دردستور کار دارد و تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند. همچنین در این اداره کل تنها در صورت تامین اعتبار لازم و کافی، عملیات اجرایی پروژه جدید آغاز می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: به ادارات راه و شهرسازی شهرستان های تابعه این استان ابلاغ کردیم که با اولویت‌بندی و تمرکز بر روی کارها آنها را به ثمر برسانند و از انجام کارها بصورت نصفه و نیمه اجتناب کنند همچنین با پیگیری ویژه و یافتن راه حل، مشکلات اجرایی را مرتفع سازند.  

وی افزود: اگر فعالیت‌ها با این نگرش پیش برود سرعت چندین برابر می شود چراکه اگر در مسیر اجرا، شهرستان بتوانید خوراک خوب تهیه کند، ستاد با سرعت بهتری جلو می‌رود.   

قاری‌قرآن بیان داشت: در حال حاضر اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در بخش پروژه‌های راهسازی، ۲۵ پروژه احداث و بهسازی، ۱۸ تقاطع غیرهمسطح و یک تونل (تونل خوانسار) را در دست اجرا دارد همچنین ۶ پروژه دیگر نیز در حال مناقصه است.