شناسهٔ خبر: 93784 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط راه و شهرسازی لارستان صورت گرفت؛

بررسی بیش از ٢٨ هزار استعلام فرم (ج) در یک سال اخیر

حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از بررسی بیش از ٢٨ هزار استعلام فرم (ج) در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، حسن شبانى مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به تشريح نحوه بررسی وضعيت فرم (ج) در یک سال اخیر در اين اداره كل پرداخت .

شبانى اظهار داشت: با شروع فرآيند ثبت نام طرح اقدام ملى مسكن در شهر هاى حوزه استحفاظى، حجم وسيعى از بند (ج) ثبت‌نام‌شدگان برنامه اقدام ملی مسکن که به موضوع استفاده نکردن از تسهیلات دولتی برای خرید و یا ساخت مسکن اشاره دارد از سوى همكاران در حوزه املاك و حقوقى براى تكميل مدارك متقاضيان رصد و پایش شد .

وى در خصوص سازوكار اين استعلام گفت: هر شخص برای دریافت وام مسکن یا استفاده از تسهیلات دولتی مثل مسکن مهر یا طرح اقدام ملی مسکن در تکمیل مدارک با موضوع استعلام فرم (ج) مواجه خواهد شد .

وی افزود : استعلام فرم (ج) فقط در خصوص دریافت تسهیلات دولتی است که اگر جواب استعلام شخص درخواست کننده مثبت باشد اصطلاحا فرم (ج) سبز و در صورتی که جواب استعلام منفی باشد فرم (ج) قرمز خواهد بود .

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه مراجعان و شهروندانی که برای این امر مراجعه می کنند بایستی در نظر داشته باشند استعلام فرم (ج) در خصوص همسر نیز همزمان مورد بررسی قرار می گیرد، افزود: یعنی علاوه بر شخص متقاضی، همسر متقاضی هم نباید از هیچ یک از تسهیلات خرید مسکن(وام های سیستم بانکی و طرح های دولتی تامین مسکن) استفاده کرده باشد .

در ادامه محمد صادق یادگار مديريت املاك و حقوقى اين اداره كل به تشريح ميزان مراجعان پرداخت و خاطر نشان كرد: بر این اساس بانک زمین اداره کل راه وشهرسازی لارستان در یک سال گذشته ٢٨ هزار و ٧٠٠ مورد فرم (ج) اقشار ویژه، مسکن یکم و اقدام ملی را بررسی نموده است .

وی در پایان تصریح کرد: صدور فرم (ج)، لغو سابقه آن، مجاز نمودن سابقه فرم جیم و اصلاح سابقه آن بخشی از خدماتی است که در حوزه مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در حال انجام است .